Honda обяви сервизна акция в САЩ за 388 броя от модела CR-V e:FCEV модел 2025 г. Това на практика обхваща почти всяка доставена на клиенти бройка от задвижвания с водород SUV.
Какъв е проблемът?
Проблемът е свързан със системата за охлаждане на горивната клетка. Според Honda е възможно охлаждаща течност да протече в корпуса на горивната клетка, което потенциално може да предизвика вътрешно късо съединение във високоволтовата система. В зависимост от сериозността на проблема това може да доведе до намалена мощност или до пълно спиране на генерирането на енергия, което увеличава риска от инцидент.
Причина за дефекта
От Honda са проследили дефекта до комбинация от производствени проблеми и такива, свързани с доставчик. Промени в процеса на сглобяване са намалили количеството на използвания уплътнител в горивната клетка без достатъчна проверка. В същото време доставчик не е успял да почисти правилно канал за О-пръстен в едно от съединенията на охладителната система. С течение на времето тези фактори могат да нарушат уплътнението и да позволят навлизането на охлаждаща течност.
Предупредителни сигнали и решение
Засегнатите автомобили може да покажат няколко предупредителни съобщения на приборното табло. Сред тях са сигнали за неизправност в заземяването на високоволтовата система, за ниско ниво на изолационна течност и известия за ограничаване на мощността. В най-лошия случай автомобилът може да инструктира водача да спре да шофира.
Моделът CR-V e:FCEV се предлага в ограничени количества само в Калифорния, като от пускането му на пазара са продадени няколкостотин бройки.
Honda ще замени безплатно целия модул на горивната клетка във всички засегнати автомобили. Ще бъдат използвани преработени уплътнения и обновени компоненти, за да се отстрани първопричината за проблема.
Последвайте ни в Google News