Специализираната компания Munro & Associates започна предварително разглобяване на структурния батериен пакет на произвеждания в Тексас Model Y. Въпреки че екипът на Munro вече е силно впечатлен от иновацията на Tesla, изпълнителният директор Илон Мъск уточни, че компонентът има още дълъг път за развитие.
По време на първоначалния анализ екипът на Munro забеляза редица интересни характеристики на пакета 4680. Компонентът, който включва седалките, централната конзола и стелките, тежи едва около 545 кг. Това е изключително леко, като се има предвид, че батерийните пакети на някои електрически автомобили са два пъти по-тежки.
Очевидно е също, че структурният батериен пакет 4680 е създаден с мисъл за ефективност. Дори връзките му с предните и задните цели елементи на шасито на Model Y са много прости, което улеснява сглобяването на изцяло електрическия кросоувър. Както отбелязва екипът на Munro, иновациите на Tesla в Model Y от Тексас са наистина уникални и все още без аналог.
В коментар в Twitter обаче Илон Мъск отбеляза, че макар структурният пакет да е правилната архитектура от гледна точка на физиката, в сегашния си вид той все още е далеч от своя оптимум. Мъск не даде никакви подсказки за подобренията, които предстои да бъдат въведени, но трябва да се отбележи, че настоящите структурни пакети са едва първата серийна версия на новата батерийна технология на Tesla.
Ако се съди по репутацията ѝ, Tesla е компания, която непрекъснато се усъвършенства. Основателят на Munro & Associates, Санди Мънро, е отбелязвал в миналото, че инженерните екипи на Tesla работят „със скоростта на мисълта“. Това е и една от причините компанията да е сред най-привлекателните работодатели за завършващи инженери в САЩ от няколко години насам.
Tesla цели да реши проблем при автономното управление с нов патент
Tesla се стреми да се справи с често срещан проблем при системата си за пълно автономно управление (Full Self-Driving) чрез нов патент. Един от недостатъците на подхода, базиран изцяло на камери, е, че слънчевите отблясъци могат да се превърнат в сериозна пречка при ежедневно пътуване.
За съжаление, заобикалянето на този проблем е изключително трудно и дори хората се нуждаят от начини да се борят с него, като обикновено използват слънчеви очила или сенници за по-добра видимост. Камерите нямат такива средства, но наскоро публикуван патент на Tesla цели да се пребори с отблясъците чрез специално покритие. В патента се описва текстурирана повърхност, съставена от множество микроконуси, които служат за разпръскване на падащата светлина в различни посоки, като по този начин намаляват отблясъците и подобряват зрението на камерата.
Върховният съд на Делауеър възстанови компенсационния пакет на Илон Мъск
Върховният съд на Делауеър отмени решение на по-долна инстанция, като възстанови компенсационния пакет на Илон Мъск от 2018 г., първоначално оценен на 56 милиарда долара, но сега струващ приблизително 139 милиарда долара поради растящата цена на акциите на Tesla.
В единодушното си решение съдът разкритикува предишната пълна отмяна като „неправилна и несправедлива“, твърдейки, че тя оставя Мъск без възнаграждение за шест години трансформиращо лидерство в Tesla. Мъск бързо отпразнува резултата в X, заявявайки, че се чувства „оправдан“, и изказа благодарност на акционерите на компанията.
Планът от 2018 г. предостави на Мъск опции за около 304 милиона акции при постигане на амбициозни цели, всички от които бяха изпълнени предсрочно. Акционерите одобриха плана с огромно мнозинство през 2018 г. и го ратифицираха отново през 2024 г., след като съдът в Делауеър го отмени. Делото срещу пакета беше заведено от ищеца Ричард Торнета, който е притежавал едва девет акции по време на одобрението.
Сагата около компенсационния пакет на Мъск в крайна сметка навреди на репутацията на Делауеър като привлекателно място за бизнес, което накара редица известни фирми, като Dropbox, Roblox и Coinbase, да последват примера на Tesla и да напуснат щата. Допълнително напрежение създаде фактът, че след решението на по-долния съд от 2024 г. правният екип на Торнета поиска хонорар от над 5,1 милиарда долара в акции на Tesla, което се равнява на почасова ставка от над 200 000 долара.
Зачестяват тестовете на автономния Cybercab
Tesla увеличава тестовете на своя Cybercab в реални условия, като тази седмица в социалните мрежи се появиха множество съобщения за забелязания двуместен автономен автомобил. Видеата показват, че изпитанията се провеждат в няколко щата.
Прототип, изглеждащ близо до серийно производство, беше забелязан в посетителския център на Apple в Калифорния, като интересното при него беше, че разполагаше с волан. Cybercab беше заснет и на тестовата писта на фабриката във Фримонт, както и по време на тестове в Остин, Тексас. Всички тези наблюдения предполагат, че изпитанията напредват с пълна сила.
Наскоро почти готов за производство Cybercab беше изложен в шоурума на Tesla в Сан Хосе. Той беше оборудван с прозорци без рамки, двойни чистачки на предното стъкло, електрически задвижвани „пеперудени“ врати и нови капаци на колелата. Подобренията в интериора включват преработени панели на таблото и вратите, усъвършенствани седалки и увеличено пространство за краката.
По време на годишната среща на акционерите през 2024 г. Илон Мъск потвърди, че производството на автомобила ще започне около април 2026 г. и целите за производството ще бъдат доста амбициозни.
Последвайте ни в Google News