Идеята на компанията е да направи зареждането по-бързо
Ще остане ли настоящата технология за зареждане на батериите на електрическите автомобили или ще се появи по-добра и по-ефективна алтернатива?
Проучванията на специалистите до момента сочат, че зареждането на батериите е най-ефективният начин за използване на електричество в движение, защото не включва преобразуването му от един енергиен носител в друг (като водород, например).
От BMW обявиха, че имат намерение за смяна на дизайна на батерийните клетки и увеличаване на производствения капацитет, което си е голяма и амбициозна промяна.
Промяната във формата е от призматични клетки (с правоъгълна форма) към цилиндрични клетки, с две различни дължини, но и двете с диаметър 46 mm. Новите клетки съдържат повече никел и по-малко кобалт на катода (положителен електрод) от преди и повече силиций в анода (отрицателен електрод). Повече силиций предполага по-бързо зареждане. Тъй като всички батерии ще бъдат част от 800V задвижващи системи, времето за зареждане ще намалее, което е и основната идея на BMW.