Когато представителство в Ню Джърси обявява Tesla Model 3 за едва 5000 долара, офертата звучи твърде добре, за да е истина. И се оказва точно така. Автомобилът едва успява да зареди батерията си за пробег от 32 км, което е едва 13% от капацитета ѝ. Техниците в представителството го отписват като невъзможен за ремонт.
За Рич Беноа, известен като лицето зад YouTube канала Rich Rebuilds, това обаче е предизвикателство, а не пречка. Беноа, който отдавна се занимава с ремонти на Tesla и е защитник на идеята за поправка на електрически автомобили, решава да рискува.
Неочакваната диагноза
Когато купува автомобила, му е казано, че батерията просто се нуждае от „ребалансиране“ – оптимистична диагноза, която бързо се оказва грешна. След зареждане на Model 3 на станция Supercharger, той успява да постигне пробег от около 80 км.
Изненадващо, Беноа изминава приблизително 257 км, преди колата напълно да блокира, показвайки нулев оставащ пробег. Какъвто и да е бил проблемът, той очевидно не е бил свързан с просто ребалансиране на клетките.
Така Беноа прави това, което малко собственици биха се осмелили – поръчва чисто нова батерия.
От проблем към подобрение
Когато новият пакет пристига обаче, той открива, че е предназначен за Model 3 с два електромотора, докато неговият автомобил е със задно задвижване и един мотор.
Вместо да върне батерията, Беноа решава да отиде още по-далеч. Той намира допълнителен електромотор, монтира го на предния мост и на практика превръща закупената на безценица Tesla в еквивалент на Model 3 Performance.
С два мотора, работещи в синхрон, някога отписаният автомобил се превръща в електрическа ракета. С мощност от около 450 к.с. модифицираната Tesla вече може да ускори от 0 до 100 км/ч за приблизително 3,5 секунди. След като я възкресява и подобрява, Беноа решава, че външният вид трябва да отговаря на новата динамика.
Розова трансформация
Естетическата промяна е дръзка: пълно фолиране в розово, допълнено от черен покрив, черни колонки и черни джанти. Дори спирачните апарати са боядисани в розово. Беноа обмисля да смени емблемите на Tesla с черни, въпреки че един от феновете му на шега предлага да ги замени с логото на Chevrolet.
В интериора розовата тема продължава. Фабричната бяла тапицерия е покрита с изработени по поръчка розови калъфи за седалки в същия дързък стил. Когато кара колата, Беноа често казва на хората, че е на дъщеря му, на която всъщност планира да я подари. Това обаче не спира някои минувачи да правят нецензурни коментари за избора му на цвят.
Трансформацията обаче не е чисто козметична. Има и останали технически проблеми за решаване. Системата Autopilot първоначално не работи, тъй като нито една от камерите не функционира, но актуализация на фърмуера в крайна сметка решава проблема.
Рич Беноа се справя и с проблеми с аудиото, след като инсталира системата Premium на Tesla на мястото на оригиналната. Задните високоговорители не работят, докато той не препрограмира контролния модул, за да се синхронизира с модифицираната конфигурация.
Дори с всички подобрения, автомобилът не е перфектен: износени втулки и проблеми с окачването подсказват за последиците от ентусиазираните тестове и сесии на писта.
Това, което започва като отписан от дилър автомобил, се превръща във витрина на техническа упоритост и креативност. Там, където експертите виждат „невъзможен за ремонт“ електромобил, Рич Беноа вижда потенциал и превръща развалена Tesla за 5000 долара в розова мощна машина с 450 к.с.
Последвайте ни в Google News