Първият plug-in хибрид на Lotus ще бъде нова, изключително мощна версия на модела Eletre. Премиерата за китайския пазар е планирана за началото на 2026 г., а малко по-късно моделът ще се появи и в Европа. От компанията обещават, че зареждането на батерията от 10 до 80 процента ще отнема само десет минути.
Преди пет години Lotus обяви, че преминава изцяло към електрическо задвижване, като представи модели като Eletre, Emeya и Evija. Изглежда обаче, че подобно на други производители, британската марка не може напълно да загърби хибридните технологии.
Първият компромис ще се появи под формата на plug-in хибридна версия на Eletre, която съчетава електрическите амбиции на компанията с практичността на двигател с вътрешно горене. Преди около година Lotus показа за кратко новоразработената си хибридна система, но оттогава пазеше детайлите в тайна.
Плановете за хибрид придобиват форма
По време на последния разговор с инвеститори, главният изпълнителен директор Фън Цинфън потвърди, че първият plug-in хибрид на Lotus ще разполага с мощност от 912 к.с. Моделът ще се появи в китайските шоуруми през първото тримесечие на 2026 г., а доставките за Европа ще последват по-късно същата година.
Компанията се ангажира да пусне на пазара три plug-in хибридни модела. Ако първият от тях е нова версия на Eletre, вторият вероятно ще бъде хибриден вариант на седана Emeya.
Третият модел ще бъде по-малък SUV, позициониран под Eletre. Той ще бъде представен през 2027 г. и в момента е известен под кодовото име Vision X.
Технологията Hyper Hybrid
Lotus нарича новата си задвижваща система „Hyper Hybrid“. Тя е изградена около 900-волтова електрическа платформа, проектирана за ултрабързо зареждане. Системата позволява батерията да се зареди от 10 до 80 процента само за десет минути, когато е свързана към подходяща инфраструктура.
От компанията отбелязват също, че двигателят с вътрешно горене ще служи и като генератор за зареждане по време на движение, попълвайки капацитета на батерията, докато автомобилът се движи.
Lotus все още не е предоставила подробности за двигателя с вътрешно горене, който ще използва. Въпреки това се смята, че най-вероятно става дума за четирицилиндров турбо двигател.
Разширяване на пазарния обхват
Фън Цинфън заяви, че въвеждането на хибридни модели предлага по-голям избор на купувачите на луксозни автомобили и ще помогне на компанията да се разшири на по-големи пазари. Той посочи като пример региони с по-бавно навлизане на електрическите превозни средства, като Италия, Испания и Саудитска Арабия.
Освен че ще предлагат динамика, сравнима с тази на изцяло електрическите модели, plug-in хибридите на Lotus ще се отличават и със значително по-голям пробег. Докато електрическият Eletre изминава между 409 и 600 км с едно зареждане, моделите със системата Hyper Hybrid ще могат да пътуват до 1 100 км между спиранията.
Последвайте ни в Google News