Mazda беше забелязана да тества прототип на своя първи изцяло електрически автомобил, предназначен за американския пазар. Въпреки че все още няма официално обявени детайли, се очаква производството на новия модел да започне през 2027 г., а продажбите в САЩ да стартират през 2028 г.
Маскираният тестови автомобил наподобява визуално големия SUV на компанията – CX-70. Японският производител планира да инвестира около 10 милиарда долара в плановете си за преминаване към електрически автомобили до 2030 г., което показва, че преходът към по-екологични превозни средства е важна част от стратегията на Mazda.
Контекстът на пазарния преход
Преминаването към електрически автомобили е тенденция, която обхваща цялата автомобилна индустрия. Според данни на BBC, делът на електрическите и хибридните автомобили сред новозакупените превозни средства постоянно нараства.
Макар покупката на нов автомобил винаги да е сериозна инвестиция, изборът на електрически модел може да доведе до спестявания от близо 2200 долара годишно. Липсата на разходи за гориво и по-рядката нужда от рутинна поддръжка се отразяват благоприятно на бюджета в дългосрочен план.
Освен финансовите ползи, електрическите автомобили допринасят за по-чиста и тиха градска среда, тъй като не генерират шум от двигател с вътрешно горене и нямат вредни емисии от ауспуха.
Притесненията относно екологичния отпечатък от добива на литий за батериите са основателни. Въпреки това, докато за прехода към по-чисти превозни средства се добиват около 30 милиона тона минерали годишно, в момента човечеството извлича приблизително 16,5 милиарда тона изкопаеми горива всяка година. За разлика от бензина и дизела, литият, използван в батериите, може да бъде рециклиран.
По-решителните действия на Mazda
Въпреки че Mazda предприема стъпки към електрическо задвижване по-бавно в сравнение с някои други производители, според анализатори затягането на регулациите за емисиите в САЩ и нарастващото потребителско търсене на електрически кросоувъри са подтикнали компанията към по-решителни действия.
Последвайте ни в Google News