След като през 2025 г. китайските производители доминираха в сегмента на електрическите автомобили в Сингапур, през следващите 12 месеца се очаква японските марки, от Honda до Subaru, да представят свои електромобили в опит да си върнат пазарния дял.
Японските модели са част от общо 61 автомобила, чиято премиера се очаква в Сингапур през 2026 г. Тази бройка включва както изцяло нови коли, така и различни варианти на съществуващи модели и фейслифти.
Тенденцията за навлизане на нови марки на пазара в Сингапур продължава с появата на KGM от Южна Корея, както и на Nio и Hongqi от Китай. Тези производители пристигат в момент, когато представените през 2025 г. брандове като Avatr и Deepal все още се борят за разпознаваемост сред потребителите.
В същото време ключови германски автомобилни производители ще представят множество нови модели, както с електрическо задвижване, така и с двигатели с вътрешно горене.
Въпреки че предлагането на сертификати за регистрация (COE) е значително по-голямо в сравнение с предходните две години, цените им останаха високи през 2025 г., което доведе до поскъпване на автомобилите. С толкова много нови модели, които се очакват през следващите 12 месеца, предстои да видим дали тези разходи ще се понижат.
Като цяло 2026 г. изглежда вълнуваща, с множество интересни нови модели, които да очакваме.
Японците най-сетне се включват в електрическата надпревара
С изключение на няколко нишови модела, досега японските марки имаха слабо присъствие в сегмента на електрическите автомобили. Това ще се промени през 2026 г.
Един от най-значимите японски електромобили за 2026 г. е Mazda 6e. Като седан от среден клас, този модел ще се конкурира директно с популярни автомобили като BYD Seal и Tesla Model 3.
Очаква се автомобилът да влезе в продажба в Сингапур до юли 2026 г., като ще се предлага във вариант с един електромотор и мощност 190 кВт.
Toyota също ще ускори темпото с премиери на нови продукти през 2026 г. Заедно с луксозния си подбранд Lexus, потребителите могат да очакват не по-малко от седем различни модела, четири от които ще бъдат електрически.
След неуспешен опит за дебют през 2022 г., Toyota bZ4X ще пристигне на пазара през първото тримесечие на 2026 г. в своя обновена версия. Автомобилът разполага с подобрена технология на батерията и двигателя в сравнение с оригиналния вариант.
През второто тримесечие Toyota ще представи Urban Cruiser – компактен електрически SUV, който е с размери, близки до тези на познатия кросоувър C-HR.
Lexus планира да представи обновената версия на електрическия SUV RZ през второто тримесечие на 2026 г. По-голямата новина обаче е следващото поколение на седана ES, което ще дебютира по същото време. За първи път моделът ще се предлага като изцяло електрически автомобил, а малко по-късно през годината ще бъде представена и хибридна версия.
Toyota не забравя и почитателите на своите бензинови хибриди. През януари компанията ще пусне на пазара новия компактен седан Vios с 1,5-литров двигател и SUV модела RAV4 с 2,5-литров агрегат. Между второто и третото тримесечие Lexus ще представи и обновения хибриден IS300h.
Subaru ще навлезе в света на електрическите автомобили през януари 2026 г. със Solterra XT, който е технически близнак на Toyota bZ4X. През второто тримесечие марката ще представи и e-Outback като свой премиум електрически SUV.
През второто тримесечие Honda ще пусне на пазара Super-One – миниатюрен градски електрически хечбек. Това е първият официално предлаган електрически модел на Honda в Сингапур.
Suzuki също се насочва към електрическото задвижване с два модела, чиято премиера е предвидена за първото тримесечие. Както e Vitara, така и Fronx са компактни SUV автомобили, които ще се конкурират с модели като BYD Atto 2 и Atto 3.
Гамата на Nissan ще бъде значително обновена, макар и с бензинови и хибридни модели, а не с електрически. В началото на 2026 г. марката ще представи обновената Serena със седем и осем места, а през последното тримесечие ще дебютира и луксозният многоместен Elgrand, конкурент на Toyota Alphard. Автомобилът ще използва технологията e-power на Nissan, при която двигателят с вътрешно горене служи само за зареждане на батерията, която захранва електромотора, вместо директно да задвижва колелата.
За пазара в Сингапур са предвидени и премиерите на компактния SUV Kait през третото тримесечие и на двуместния спортен автомобил Fairlady Z, който не е хибрид, през четвъртото тримесечие.
Битката на премиум марките
BMW и Mercedes-Benz не отслабват битката си за надмощие в премиум сегмента. Mercedes-Benz ще представи своя електрически SUV от среден клас GLC през първото тримесечие на 2026 г., изпреварвайки конкурента си BMW iX3, който ще се появи в средата на годината.
Очаква се двете марки да продължат да се конкурират и в други сегменти. BMW ще представи обновената версия на флагмана си Серия 7 и неговия електрически вариант i7 през третото тримесечие, докато Mercedes-Benz ще пусне обновената S-класа през втората половина на 2026 г.
През 2026 г. Mercedes-Benz ще представи и по-малките си модели. Новият седан CLA с четири врати се очаква както в електрическа, така и в хибридна версия през първата половина на годината, приблизително по същото време, когато ще дебютира и електрическият компактен SUV GLB.
Навлизането на китайски марки и модели на пазара ще продължи с пълна сила и през 2026 г. Въпреки че BYD все още пази в тайна плановете си за нови продукти, очакванията са компанията да бъде изключително активна през новата година.
Премиери в началото на годината
Още през януари се очаква дебютът на Nio с модела Firefly – електрически хечбек с мощност 143 к.с. (105 kW). В същия месец автомобилният конгломерат Chery Group, който стои зад марките Omoda и Jaecoo, ще представи новия си бранд ICaur. Първият му модел ще бъде V23, електрически SUV със здрав и внушителен външен вид. Xpeng също ще се включи с G6 Air, версия на популярния си средноразмерен SUV G6, чиято мощност е оптимизирана до 150 к.с. (110 kW).
Aion, която отбеляза силни продажби през 2025 г., планира да пусне на пазара компактния електрически хечбек UT с мощност 136 к.с. (100 kW).
Нови модели през пролетта и лятото
През първото тримесечие на 2026 г. Avatr ще представи модела 07 – електрически SUV с размери, близки до тези на Porsche Macan. Върховата версия Ultra ще разполага с впечатляващите 600 к.с. (440 kW). По същото време MG ще лансира S6, който е позициониран като семеен електрически SUV.
През второто тримесечие Deepal ще се присъедини към пазара с електрическия си SUV S05, който ще бъде пряк конкурент на BYD Atto 3.
Марката Hongqi, известна с производството на лимузината на китайския президент Си Дзинпин, също има амбициозни планове. През второто тримесечие ще дебютира E-HS9 – голям електрически SUV, съпоставим по размери с Range Rover LWB. След него, през третото тримесечие, ще се появи и E-HS5, който е с размерите на BMW X3.
Планове за втората половина на 2026 г.
През втората половина на 2026 г. Dongfeng планира да пусне три нови модела. Първият е 008, седемместен електрически SUV. Вторият е MHero2, петместен plug-in хибриден SUV. Третият е Voyah Dream – премиум многофункционален автомобил (MPV), който ще се предлага както в изцяло електрически, така и в plug-in хибриден вариант и ще се конкурира с Denza D9.
В допълнение, през следващата година се очаква появата на поне още два компактни китайски електрически SUV модела – B10 от Leapmotor и 05 от Ora.
Последвайте ни в Google News