Новите BMW i3 и Серия 3: Забележителни разлики в дизайна

Шпионски фотографи заснеха прототипи на новото поколение BMW Серия 3 и неговия електрически еквивалент i3. Кадрите разкриват, че двата модела ще имат повече визуални различия, отколкото се очакваше, въпреки сходната си основа.

BMW работи по около 40 нови или обновени модела, като сред тях са и тези два ключови седана. Въпреки че и двата автомобила споделят предна част в стил „Neue Klasse“, версията с двигател с вътрешно горене се отличава с по-голям долен въздухозаборник, който изглежда има активна решетка. При електрическия i3 този елемент е покрит с маскировъчна мрежа, но се очаква дизайнът да е сходен.

Визуални разлики в екстериора

По-съществените разлики стават ясни при директно сравнение на профилите. Двата модела имат различна линия на покрива – при i3 тя е сравнително плоска, докато при Серия 3 се забелязва лек наклон. Линията на прозорците също е различна, което води до променен дизайн на задните врати и задните странични стъкла.

При модела с двигател с вътрешно горене рамката на вратата е почти вертикална, докато при електрическия седан формата е по-ъгловата с триъгълна основа. Дори местоположението на капачката за зареждане е различно. При Серия 3 тя се намира в предната част на задния калник, докато при i3 портът за зареждане е разположен по-ниско и централно.

Първи поглед в интериора

Всички тези детайли подсказват за сериозна производствена сложност и малко на брой споделени външни компоненти. Фотографите са успели да надникнат и в купето, където се виждат свободностоящ дисплей и нов волан.

Останалата част от интериора е покрита, но на една от снимките ясно личи панорамният iDrive дисплей, който се простира по цялата широчина в основата на предното стъкло. Според предварителна информация, електрическият i3 във версия 50 xDrive може да разполага с мощност от около 470 к.с. и пробег от над 640 км.

Вдъхновение от новия iX3

Макар подробностите за задвижването все още да са оскъдни, очаква се i3 да последва примера на iX3. Кросоувърът ще дебютира във версия 50 xDrive, която разполага със система с два електромотора и задвижване на четирите колела. Комбинираната мощност достига 469 к.с. (345 кВт), а въртящият момент е 645 Нм.

Тези характеристики позволяват на модела да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, а максималната скорост е ограничена до 210 км/ч.

Електромоторите се захранват от литиево-йонна батерия с капацитет 108,7 кВтч, която осигурява пробег по цикъла WLTP до 805 км. Впечатляващите стойности продължават и при зареждането – с мощност до 400 кВт на бърза DC станция батерията може да се зареди от 10% до 80% само за 21 минути.

От BMW вече потвърдиха, че ще последват и други електрически варианти, включително базов модел със задно задвижване. Много е вероятно част от тези задвижващи системи да бъдат споделени и с i3.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации