Новият хибриден V8 двигател на Toyota: Не само за суперавтомобили

Новият 4.0-литров V8 двигател с двоен турбокомпресор на Toyota първоначално изглеждаше предназначен единствено за света на суперавтомобилите, но японският производител има далеч по-големи планове. Според последни доклади модулният дизайн и хибридните възможности на агрегата ще позволят той да задвижва много по-широка гама от превозни средства – от луксозни седани до големи SUV модели, като дори се обмисля дизелово-хибридна версия за Land Cruiser.

Инженерният екип на Toyota, ръководен от началника на отдела за задвижващи системи Такаши Уехара, е създал този V8 с идеята за максимална гъвкавост. Като се основава на съществуващите двигателни архитектури на компанията, Toyota е разработила задвижване, което може да се адаптира за различни платформи, отговаряйки както на изискванията за динамика, така и на строгите екологични норми. Въпреки че двигателят ще дебютира в модели като Lexus Sport Coupe и Toyota GR GT, той скоро може да се озове и под капака на много по-големи и масови автомобили.

Модулният подход на Toyota цели да увеличи максимално ефективността на производството, като същевременно поддържа висока производителност. С все по-строгите регулации за вредните емисии компанията е намерила начин да балансира между мощност и устойчивост, което може да има дълготраен ефект върху цялата ѝ моделна гама. Новият V8 е проектиран да отговаря на съвременните изисквания, дори ако това означава да бъде адаптиран за широка гама от превозни средства.

Модулен двигател, създаден за гъвкавост

Ключът към новия V8 на Toyota е неговата модулна архитектура, създадена да се вписва в голямо разнообразие от автомобили. Уехара обясни, че двигателният блок е структурно сходен с този на 2.0-литровия двигател, който се намира в прототипа GR Yaris. Този споделен дизайн позволява на Toyota да адаптира V8 агрегата за всичко – от спортни автомобили с висока динамика до големи пикапи и SUV модели. Чрез използването на общи компоненти в различни конфигурации, компанията може да намали производствените разходи, докато същевременно увеличава потенциалните приложения на двигателя.

Двигателят използва алуминиев блок със „полузатворена“ конструкция и подсилени основни лагери, които осигуряват повишена издръжливост и здравина. Интегрирани са два турбокомпресора с електрическо задвижване за по-бърза реакция и минимално турбо забавяне, което гарантира силна тяга в целия оборотен диапазон. Този агрегат е проектиран като здрав двигател, който може да издържи на натоварванията в спортни автомобили, но дизайнът му поддържа и по-практични, ежедневни приложения.

Хибридна мощност без зареждане в контакта

Един от най-забележителните аспекти на новия V8 на Toyota е неговата хибридна конфигурация. За разлика от много съвременни хибридни двигатели обаче, този не разчита на plug-in хибридна (PHEV) система. Вместо това Toyota е избрала по-традиционна хибридна уредба, която е по-лека и опростена, но все пак ефективна за постигане на динамичните и екологични цели. Както спомена Уехара, Toyota не вижда необходимост от PHEV технология в този двигател, тъй като дизайнът му вече балансира между мощност и ефективност.

Този избор помага на Toyota да запази теглото и сложността на двигателя ниски, като същевременно поддържа високо ниво на мощност. Според информацията двигателят може да произвежда до 900 к.с. в хибридната си форма, което го превръща в потенциален силов агрегат както за спортни, така и за луксозни модели. Хибридната система включва компактен електромотор, разположен между двигателя и трансмисията, захранван от литиево-йонна батерия, оптимизирана за бързи импулси на въртящ момент, а не за дълъг пробег на електричество.

Потенциалът на V8 двигателя в масовите модели

Въпреки че първоначално Toyota е планирала този V8 да се използва в лимитирани серии суперавтомобили и седани от висок клас, сега изглежда, че той ще се появи и в по-масови модели. Вече е оценена възможността V8 двигателят да бъде използван в големи автомобили като Land Cruiser LC300, Sequoia и Tundra, както и в луксозните модели на Lexus като LX и GX.

Това по-широко приложение може да има значителни последици за марката. Например, V8 агрегатът може да предложи ново ниво на динамика за по-големи превозни средства, които преди бяха ограничени до шестцилиндрови двигатели.

Освен това, възможността за дизелово-хибридна версия на V8 отваря вратата за Toyota да въведе този двигател в работни модели като Land Cruiser и Sequoia, съчетавайки мощност с ефективност при офроуд и теглене. Това може да постави началото на нова ера от хибридизирани SUV модели и пикапи с висока производителност, като същевременно запази ангажимента на Toyota към устойчивостта.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации