Новият MGS6 EV модел 2025 г.: просторен и солиден, но изненадващо скъп

Последният модел на MG предлага впечатляваща практичност, но някои конкуренти успяват да го подбият в ценово отношение.

Възходът на MG и позиционирането на S6

Стремителният възход на MG продължава с пълна сила. Обединеното кралство вече е вторият по големина световен пазар за марката, като през последните пет години там са продадени 320 000 автомобила, от които 100 000 са електрически.

Производителят обаче не лежи на стари лаври и се стреми да затвърди позицията си на лидер в света на електрическите автомобили с четвъртия си и последен нов продукт за 2025 г. Новината за MGS6 EV изтече миналия месец покрай тестовете за безопасност на Euro NCAP, а сега вече имаме възможност да седнем зад волана на модел от най-високото ниво на оборудване Trophy.

Това е петместен семеен SUV, който се позиционира между средния C-сегмент и по-големия D-сегмент. Той е конкурент на автомобили като Skoda Enyaq и Nissan Ariya, както и на отличния Citroen E-C5 Aircross. Базиран на същата модулна платформа (MSP) като MG4 и MGS5, той запълва празнината между тези по-масови модели и по-луксозните MG IM5 и IM6.

Пространство и практичност

Като размива границите между средните и големите SUV автомобили, MGS6 залага основно на пространството. Благодарение на специализираната си електрическа архитектура, купето се усеща огромно – с достатъчно място дори за най-високите пътници на задните седалки. Пространството за главата и краката е изобилно, а плоският под означава, че има достатъчно място за стъпалата дори на средното място.

Всичко това обаче не е за сметка на обема на багажника. Товарното пространство от 674 литра е широко и с правилна форма, и макар да няма място под пода за кабелите за зареждане, огромният преден багажник от 124 литра компенсира напълно този недостатък.

Отпред не е толкова просторно, но високата централна конзола крие голямо място за съхранение зад две поставки за чаши и охлаждащо се безжично зарядно за телефон при по-високите нива на оборудване. Позицията на водача осигурява доминираща гледка към пътя, въпреки че би било добре седалката да има повече възможности за регулиране, тъй като основата ѝ не се накланя, което може да доведе до липса на опора за бедрата при някои водачи.

Интериор и технологии

Инфоразвлекателната система работи през 12,8-инчов централен екран, който е ярък и с ясна картина. Системата не е от най-бързите, но представлява голямо подобрение спрямо по-старите модели на MG. Налични са безжични Apple CarPlay и Android Auto с висока резолюция, така че при желание може да се заобиколи понякога тромавата фабрична система. Ред с бутони за бърз достъп осигурява лесен контрол над климатичната система, силата на звука, отоплението на предното и задното стъкло и аварийните светлини.

Основният екран се допълва от 10,25-инчово дигитално приборно табло, което също е с отчетлива и ясна графика, макар и леко претрупано с информация. За първи път в модел на MG, S6 EV се предлага и с head-up дисплей.

Версии и цени

Предлагат се три версии: SE Long Range, Trophy Long Range и Trophy Dual Motor. От MG смятат, че средната версия ще бъде най-продаваната, но ръководителят на продуктовото планиране Дейвид Алисън сподели, че въпреки усилията си не е успял да договори цена за версията Trophy под прага за данък лукс от 40 000 паунда на британския пазар. За сравнение, e-C5 Aircross с подобно оборудване е с около 8000 паунда по-евтин.

Това е разочароващо, защото Trophy е версията, която бихме препоръчали, ако не беше по-високата цена и данъчната тежест. Тя добавя няколко желани екстри към базовия SE модел, като 360-градусови камери, седалки с комбинация от кожа и велур, и панорамен покрив. Налични са дори функции от премиум сегмента като вентилирани предни седалки и подобрена аудиосистема с 11 високоговорителя.

Срещу още 3000 паунда може да се поръча версията Trophy Dual Motor, която, както подсказва името, добавя втори електромотор на предната ос. Така общата мощност достига 356 к.с., а въртящият момент – 540 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч намалява до едва 5,1 секунди.

Задвижване, пробег и зареждане

Всяка версия е оборудвана със 77-киловатчасовата батерия, позната от MG4 с най-голям пробег. При варианта с един двигател това би трябвало да осигури пробег от 530 км, но по време на теста средният разход беше едва 3 мили/кВтч (около 4,8 км/кВтч), което се равнява на реален пробег от едва 359 км – с над 160 км по-малко от обявеното. Версията с два двигателя е малко по-неефективна, но в ежедневието разликата едва ли ще е голяма. Нито един от моделите не е оборудван с термопомпа за подобряване на пробега в студено време.

Скоростта на зареждане не е нито водеща в класа, нито изоставаща. Зареждане от 10 до 80% отнема 38 минути, което означава по-дълъг престой в сравнение с Tesla Model Y. Пълно зареждане у дома със стандартна 7-киловатова станция се постига лесно за една нощ.

Усещане зад волана

Динамиката на версията със задно разположен двигател е повече от достатъчна за семеен SUV. С мощност от 241 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,3 секунди – постижение, достойно за „хотхеч“ (мощен спортен хечбек) отпреди десетилетие. Ускорението е лесно за дозиране, като осигурява силна тяга без резки реакции. Воланът е с приятна тежест, но почти липсва обратна връзка.

Возията е малко твърда поради вродената коравина на шасито. Автомобилът не преминава грубо през неравности, но се усещат постоянни леки вибрации дори по привидно гладки пътища. Това е жалко, защото иначе MGS6 EV е отличен автомобил за магистрала – тих и комфортен. В комбинация с интериора, който създава усещане за премиум качество, човек лесно би се заблудил, че се намира в значително по-скъп автомобил.

Както при много китайски автомобили, продавани в Европа, и тук има няколко необясними странности, които биха могли да бъдат коригирани с безжично обновяване на софтуера. Например, системата за регенеративно спиране има четири степени, които се сменят с бутон на волана. За да се активира обаче компетентният режим за управление с един педал, трябва да се влезе в менюто на централния екран. След като това стане, бутонът на волана се деактивира, докато режимът не бъде изключен отново от екрана.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации