Цените за изцяло новото поколение на Toyota RAV4 модел 2026 г. бяха официално обявени и носят приятна изненада – моделът се оказва с по-ниска стартова цена в сравнение със своя предшественик. Това не е неочаквано, тъй като подобна стратегия беше приложена и при последното поколение на Toyota Camry, което японската марка представи на американския пазар също само като хибрид.
Предвид постоянния успех на RAV4 на пазара за SUV автомобили в САЩ, очакванията към най-новото попълнение в каталога на Toyota са големи. Моделът ще се предлага ексклузивно като бензиново-електрически хибрид и plug-in хибрид, като първият вече ще е наличен и с конфигурация с предно задвижване. Макар базовата препоръчителна цена да е по-висока от тази на предходния RAV4, при директно сравнение със съществуващата хибридна гама се забелязва конкурентно намаление.
Toyota RAV4 модел 2026 г. стартира от 31 900 долара
Гамата на RAV4 за 2026 г. започва с ниво на оборудване LE на цена от 31 900 долара. След него се нареждат SE за 34 700 долара, Woodland (предлаган само със задвижване на четирите колела) за 39 900 долара, XLE Premium за 36 100 долара, както и XSE и Limited, които струват съответно 41 300 и 43 400 долара и също са налични само с двойно предаване. Plug-in хибридните версии са две – SE и XSE, с цени от 44 815 и 48 685 долара. Изборът на система за задвижване на четирите колела оскъпява съответните модели с 1400 долара.
Това са изключително атрактивни цени за модел от ново поколение. За сравнение, Toyota Camry запази конкурентната си стартова цена в продължение на няколко месеца, преди да последва неизбежно увеличение с няколкостотин долара за цялата гама. Остава надеждата, че Toyota ще успее да приложи същата стратегия и при RAV4.
Сравнение с RAV4 модел 2025 г.
Към момента Toyota предлага моделната гама на RAV4 за 2025 г. в няколко нива на оборудване. Базовият хибриден модел LE стартира от 32 850 долара, докато върховата версия Limited е с цена от 41 155 долара. Вариантът XLE струва 34 360 долара, а за XLE Premium бюджетът нараства до 37 250 долара. Важно е да се отбележи, че версиите с двигател с вътрешно горене вече не се предлагат. Toyota начислява такса за доставка в размер на 1450 долара за всички автомобили от модела RAV4.
Гамата на RAV4 Hybrid се допълва и от специалното ниво на оборудване Woodland, което струва 36 070 долара. Всички хибридни варианти се предлагат ексклузивно със задвижване на всички колела. Това означава, че еквивалентният модел LE е с 450 долара по-скъп, което е умерено увеличение на цената за новото поколение. Посочените цени са за настоящия модел, който се очаква скоро да освободи място в шоурумите за следващата генерация.
Модернизирано хибридно задвижване от Toyota
Toyota RAV4 модел 2026 г. ще се предлага единствено с хибридно (HEV) и плъгин хибридно (PHEV) задвижване. Хибридната гама въвежда петото поколение на хибридната система на Toyota, която включва подобрени трансмисия, батерия и компоненти за управление на мощността за по-добри динамични характеристики. Версията със задвижване на всички колела развива обща мощност от 236 к.с., докато моделът с предно предаване разполага с 226 к.с. Toyota също така е увеличила капацитета на теглене при някои от моделите със задвижване на всички колела, включително XLE, Woodland, SE, XSE и Limited, до близо 1590 кг. Всички варианти с предно задвижване и базовият LE със задвижване на четирите колела могат да теглят до 800 кг.
Спецификации и производителност на RAV4 Hybrid и PHEV за 2026 г.
Плъгин хибридната система (PHEV) се състои от нов 2.5-литров четирицилиндров двигател с атмосферно пълнене, съчетан с батерия с голям капацитет и зарядно устройство, съвместимо с шестото поколение хибридна технология на Toyota. Тази система генерира обща мощност от 324 к.с., което представлява увеличение с 22 к.с. спрямо предходното поколение. Макар на пръв поглед това да изглежда като скромно повишение, то е забележителна стъпка напред за автомобил в този клас.
Богато оборудване за RAV4 модел 2026 г.
Свързаност и безопасност от ново поколение
Всички нови модели RAV4 ще разполагат с най-новата инфоразвлекателна система Toyota Audio Multimedia, която работи на базата на софтуерната платформа Arene. Тази обновена конфигурация е свързана със сензорния екран и стандартно включва безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, както и възможност за едновременно свързване на два телефона чрез Bluetooth. Добавен е и нов, постоянно видим бутон „Начало“, който улеснява работата както с вградения интерфейс, така и с този на свързания смартфон.
Марката е подобрила и вградения гласов асистент за по-бързи реакции, а вградената карта и навигация се интегрират в дигиталното приборно табло. Това поколение на RAV4 е и първият модел на Toyota, който въвежда пакета Safety Sense 4.0 – най-новата версия на стандартната система за активна безопасност на марката, която също използва платформата Arene. Новата конфигурация включва хардуерни подобрения и разширени възможности за засичане на обекти, като повече информация се очаква по-близо до премиерата на автомобила. От Toyota потвърждават, че ще предоставят повече детайли за системата своевременно.
Други ключови характеристики за цялата гама
В избрани нива на оборудване Toyota въвежда своя компактен електронен селектор на предавките, който осигурява модерен и интуитивен интерфейс. Стандартно всички модели разполагат с 10,5-инчов сензорен екран, като опционално се предлага 12,9-инчов вариант в центъра на таблото. Дигиталните контроли на климатичната система са вградени в долния край на екрана. 12,3-инчовото дигитално приборно табло с възможности за персонализация и интеграция с инфоразвлекателната система е стандартно за цялата гама.
Нивата на оборудване Limited и XSE предлагат head-up дисплей, както и премиум аудио система JBL с девет високоговорителя. Стандартната озвучителна система при останалите версии е с шест високоговорителя. По отношение на тапицериите се предлагат текстилни или SofTex повърхности, а цветовите опции за интериора включват черно, светлосиво или ексклузивния за версията Woodland нюанс Mineral. Последната добавя и червено-оранжеви акценти, меки на допир панели на таблото и вратите с декорации, вдъхновени от природата, както и брандирани всесезонни стелки.
Официалните данни за разхода на гориво все още се очакват
Американската агенция за опазване на околната среда (EPA) все още не е обявила данните за разход на гориво и пробег за новото поколение на модела. След цената, това ще бъде най-важният фактор за пазарния му успех, особено след като вече се предлага само като хибрид. Според данните на Toyota може да се очаква разход до 4,9 л/100 км в града, 5,6 л/100 км извън града и 5,3 л/100 км комбинирано за хибридната версия с предно предаване. За повечето хибридни модели със задвижване на четирите колела стойностите са съответно 5,2 / 6,0 / 5,6 л/100 км.
Производителят предоставя и по-детайлни прогнозни данни за различните версии със задвижване на всички колела. За ниво LE AWD очакваният комбиниран разход е 5,3 л/100 км, а за XLE Premium AWD той е 5,6 л/100 км. Версията Woodland, ориентирана към движение извън пътя, се очаква да има комбиниран разход от 6,0 л/100 км, докато за нивата SE, XSE и Limited AWD прогнозата е 5,6 л/100 км.
За сравнение, според EPA модел 2025 г. на RAV4 Hybrid има комбиниран разход от 6,0 л/100 км (5,7 в града и 6,2 извън него) и постига пробег от около 910 км с пълен резервоар. При версията Woodland за 2025 г. резултатът е 6,4 л/100 км комбиниран разход и малко по-нисък пробег от около 860 км, което се дължи на по-големите джанти и гуми за всякакъв терен.
Последвайте ни в Google News