Американците са на крачка от това да започнат премахването от пазара на всички коли на Tesla с известния автопилот на фирмата – съобщават от списание Fortune. Този вторник Националната администрация за пътна безопасност (NHTSA) съобщиха, че увеличават дълбочината и обхвата на изследването, което вече ще събере 830,000 автомобила от четирите модела на марката. Изследователите предполагат, че софтуерът на колата е специално програмиран да спре секунди преди неизбежния сблъсък, за да може фирмата да потвърди, че той не е работел в момента на удара.
NHTSA предоставиха изследването, което до момента беше на ниво „предварителна оценка”, в по-нататъшния етап – „инженерен анализ”. Другата стъпка, която следва, е разпореждане на принудителна сервизна акция за всички засегнати автомобили.
От доста дълги години марката Tesla е подлагана на критики, че показва под името Autopilot система, която на практика разчита единствено на камери и напълно обикновен радар, и не е в положение да отговаря изцяло за ръководството на автомобила във всички ситуации на пътя. В последните години се увеличават инцидентите с колите на марката, при които притежателите са разчитали изцяло на автопилота. Илон Мъск пък твърди, че не е възможно да са по вина на марката, тъй като помощникът не е работел по време на удара. В момента обаче разследването на NHTSA е доказало, че в 16 отделни случая автопилотът се е изключил „по-малко от една секунда преди сблъсъка”, вероятно, за да освободи компанията от отговорност.
До този момент модераторите бяха на страната на Tesla, казвайки, че обновените технологии оказват помощ да се спасяват животи. В мандата на Тръмп, на когото Илон Мъск за кратко бе помощник, NHTSA дори проведе изследване в подобен дух, и Tesla доста често го цитират в рекламите си. В по-късен етап обаче разследването бе оттеглено заради нередности при набирането на данните.
През миналата 2021г. цифрите на фаталните пътни инциденти в САЩ са достигнали най-високото си ниво за последните 16 години, с 42,915 жертви.