BYD Yangwang U8
При пристигането ни автомобилът беше с ниско ниво на заряд на батерията, което означаваше, че двигателят с вътрешно горене остана включен през цялото шофиране, за да поддържа заряда. Това може да е повлияло на усещането за мощност, тъй като автомобилът изглеждаше малко по-малко динамичен от очакваното за модел с 1197 к.с. Батерията е LFP с капацитет 50 кВтч и осигурява пробег от около 180 км само на ток (по доста оптимистичния китайски тестов протокол CLTC). Това е сравнително малък капацитет за толкова голям автомобил, но именно затова двигателят е налице като резервен вариант.
Интериорът е доста комфортен и предлага много пространство. Седалките са със силно изразена странична опора, която е електрически регулируема и буквално „прегръща“ водача при завъртане на волана. Тази функция изглежда малко не на място, тъй като се активира единствено от ъгъла на волана, а не от страничното ускорение. В резултат на това опорите се стягат дори при маневриране с ниска скорост, например на паркинг, когато това е напълно излишно. Би било по-логично функцията да е обвързана със скоростта на автомобила, а не само с ъгъла на завиване.
Така или иначе, малко вероятно е някой да атакува завои с особено висока скорост с този автомобил, защото той се усеща изключително висок. Въпреки ниско разположената батерия, двигателят и всички останали удобства създават усещане за висок център на тежестта. Може би това се дължи на факта, че прекарвам по-малко време в SUV автомобили, но усещането беше за нестабилност дори в сравнение с други съвременни електрически SUV модели.
Не крия, че не съм почитател на SUV автомобилите, така че този модел не би бил мой избор, тъй като е демонстрация на прекаленост. Но в крайна сметка той не е и създаден да бъде масов избор. Неговата роля е по-скоро на имиджов модел, който да подсили луксозния авторитет на BYD.
MG Cyberster
Този автомобил е истинска фурия. MG Cyberster е възраждане на класическата марка MG, която беше придобита от SAIC, един от „големите четири“ държавни автомобилни производители в Китай, през 2007 г. Моделът е двуместен роудстър с две врати, но не бива да се възприема като лек автомобил – теглото му е около 1 860 кг, което е значително повече от двуместния електрически роудстър с тегло 1 270 кг, с който пристигнах.
Cyberster разполага с 544 к.с., ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.1 секунди и има пробег от 520 км (по стандарт CLTC). Въпреки че шофирахме само по градски улици и не можахме да тестваме пълния му потенциал, автомобилът беше изключително динамичен и създаваше усещане, че ускорението му няма да спре до много висока скорост.
На волана има бутон „Super Sport“, който е бърз начин за превключване към най-високия режим на производителност. Той активира задвижването на четирите колела, дори ако преди това е избран режим със задно предаване. При натискането на бутона приборното табло променя изгледа си, за да покаже информация, ориентирана към пистово шофиране, като G-сили, хронометър, разход на енергия, средна скорост, налягане и температура на гумите.
За нормално шофиране вероятно бих използвал предимно режим „Comfort“, тъй като педалът на газта беше твърде чувствителен в по-спортните режими. Но тъй като бутонът „Super Sport“ е точно на волана, е много лесно автомобилът да бъде превключен в режим на висока производителност за миг.
Въпреки това автомобилът не е перфектен. Макар и мощен, той сякаш не може да реши дали да бъде чистокръвен спортен роудстър, или по-комфортен „гранд турър“ автомобил за дълги пътувания.
Поглед към бъдещето
Автомобилните индустрии в останалата част на света могат да реагират, като откажат да признаят тези тенденции и позволят на Китай да доминира бъдещето на автомобилите, или могат да ускорят темпото и да се конкурират. Изглежда, че те – и тук не става дума само за САЩ, а и за Европа и Япония – избират първия вариант.
Този кратък тест на китайските електромобили показва защо те трябва да бъдат приемани по-сериозно, както често се случва с тези, които имат възможност да се докоснат до предлаганото от автомобилната индустрия в Китай.
Последвайте ни в Google News