Polestar 4 (2026): Първи впечатления от електромобила без задно стъкло

Новият Polestar 4 модел 2026 г. не се стреми да привлича внимание с излишни трикове. Вместо това, той е достатъчно уверен, за да остави детайлите да говорят сами. Този изцяло електрически спортен coupe-SUV съчетава мощност до 544 к.с., задвижване на четирите колела с два мотора и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди с минималистичен дизайн, който буквално променя начина, по който виждате пътя, като премахва изцяло задното стъкло.

На негово място е монтирана камера с висока разделителна способност, която предава картина в реално време към дигиталното огледало за обратно виждане. Това решение подобрява видимостта, като същевременно освобождава пространство и допринася за стила на автомобила. Това е една от онези иновации, които трябва да се изпробват, преди да бъдат оценени. В модела дебютира и новата система на Google Live Lane Guidance – интелигентна функция, която показва в коя лента да се престроите, преди да изпуснете отбивката.

Като модел, който се цели да стане най-продаваният на Polestar в САЩ и Канада, Polestar 4 събира всичко научено от предходните 2 и 3 в един по-изчистен, интелигентен и достъпен пакет. След прекарано време зад волана му в Остин, Тексас, можем да потвърдим, че автомобилът е наистина добър.

Мощност, която вдъхва увереност

Версията с два мотора и задвижване на четирите колела разполага с 544 к.с. и 686 Нм въртящ момент, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди. Вариантът със задно предаване и един мотор предлага 272 к.с. и 343 Нм, като достига 100 км/ч за малко под седем секунди. И двата модела използват батерия с капацитет 100 кВтч (94 кВтч използваеми) и поддържат бързо зареждане с до 200 кВ, което позволява заряд от 10 до 80% за около 30 минути. Очакваният пробег е около 500 км за версията с един мотор и 440 км за тази с два.

Кристиан Самсон, който отговаря за характеристиките на продукта, обобщи идеално философията зад настройките: „Винаги се опитваме да накараме колата да се усеща по-лека, отколкото показват спецификациите.“ Точно това постига Polestar 4 – той е стабилен и уверен, без да е твърд; спокоен на магистралата, но пъргав при по-динамично шофиране.

Всичко в него се усеща прецизно. Батерията е разположена ниско, което допринася за балансирано и стабилно усещане в завоите. С активните амортисьори при версията с два мотора и почти перфектното разпределение на теглото 50/50, автомобилът се справи с лекота дори с неравните пътища в Тексас.

Технологии, които улесняват, а не натоварват

Инфоразвлекателната система на Polestar 4 постига отличен баланс между простота и функционалност. Централният 15,4-инчов екран работи с Android Automotive OS, а 10,2-инчовото приборно табло пред водача показва най-важната информация. Всичко може да бъде персонализирано.

Директорът по потребителско изживяване Амил Гасанин обясни, че екипът е избегнал всякакво скролиране, като всичко е видимо на една страница. Интерфейсът е бърз, минималистичен и изчистен. Графиките и менютата са подредени в невидима мрежа, което създава усещане за ред. Потребителите могат да преместват елементи, да променят размера на картата и да създават бързи команди за камерата, климатика или зареждането. Налични са също Apple CarPlay на цял екран и полезни режими като „Pet Mode“ и „Car Wash Mode“.

Polestar обяви, че моделът 4 ще бъде първият автомобил в света с новата система на Google Live Lane Guidance. Функцията използва предната камера и картографските данни на Google, за да показва визуално в коя лента трябва да се движи автомобилът. Според Амил това прави навигацията по-интуитивна, без да разсейва. Тестовите автомобили все още не са били оборудвани с тази система, но тя звучи като стъпка в правилната посока.

Решението за задното стъкло, което работи

Най-обсъжданата характеристика в дизайна на Polestar 4 – премахването на задното стъкло – всъщност подобрява автомобила. Монтираната на покрива HD камера предава картина към дигиталното огледало, осигурявайки по-широк и ясен изглед, отколкото всяко стъкло би могло. Първоначалните съмнения бързо се разсейват, след като се изпробва.

Ола Алденшьо, ръководител на програмата, обясни, че покривът е най-чистата зона на автомобила. Преместването на камерата там е позволило повече пространство за главите на пътниците отзад, подобрена видимост и постигане на желания елегантен профил. Това решение е дало свобода на дизайнерите да снижат линията на покрива за по-динамична стойка.

В резултат формата изглежда футуристично, без да е натрапчива. Камерата за обратно виждане е с висока резолюция и осигурява много по-широк зрителен ъгъл. От шофьорското място се виждат ясно всички ленти на движение отзад. При нужда огледалото може да се превключи към стандартен изглед, за да се наблюдават пътниците на задните седалки.

Интериор, който е интелигентен, а не претрупан

Кабината на Polestar 4 следва същата философия на интелигентен и функционален дизайн. Материалите са висококачествени, а усещането е за простор и изчистеност. Липсата на задно стъкло допринася за уютна атмосфера на задните седалки, без това да създава усещане за клаустрофобия, благодарение на панорамния стъклен покрив. Всичко е проектирано с мисъл за водача и пътниците, като фокусът е върху комфорта и интуитивното управление.

Подходът на Polestar към интериорния дизайн винаги е бил впечатляващ. По време на представянето устойчивостта беше спомената многократно, но не просто като модерна дума без покритие. Текстилната тапицерия, изработена по специална 3D технология, е направена от до 92% рециклирана прежда и е изплетена директно по формата на елементите, което елиминира отпадъчния материал. Усещането е за качество и премислена концепция, интегрирана в дизайна от самото начало.

Кристиан Самсон заяви, че устойчивостта е тясно свързана с ДНК-то на компанията и не може да бъде отделена от техните продукти.

Уверена стъпка в бъдещето на Polestar

Polestar 4 показва, че иновациите невинаги се нуждаят от излишни трикове. Те могат просто тихомълком да направят всичко по-добро. Комбинацията от задвижване с два двигателя, увереността, която дава базираното на камера огледало за обратно виждане, и добре обмислената нова система Google Live Lane Guidance създават усещане за автомобил, проектиран от хора, които наистина шофират.

Преди всичко, това е повратният момент за Polestar. Компанията се трансформира от нишов спортен подбранд в истински претендент в луксозния електрически сегмент, като моделът 4 е позициониран да води тази промяна в САЩ и Канада. Както Дийн Шоу отбеляза по време на представянето, компанията преминава от марка с един автомобил към такава с няколко модела, а Polestar 4 е началото на пътя им към по-големи обеми на продажби. Това не е просто най-бързият Polestar досега, но и най-увереният. Моделът предефинира какво трябва да бъде усещането зад волана на модерен електрически автомобил: семпъл, елегантен и тихомълком изпреварващ всички останали. Очаква се автомобилът да пристигне в представителствата в началото на декември.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации