Американският журналист Мат Смит споделя опита си с Nissan Leaf SL Plus
Карането на дълги разстояния все още се счита за проблем, ако имате електрическа кола, тъй като зареждането е бавно, а няма и достатъчно станции.
Но когато говорим за градско каране, електромобилите са много удобни – например да отидете на работа, до супермаркета, да отведете кучето на разходка или нещо друго, свързано с градския начин на живот.
За жителите на големите градове, където има много задръствания и е трудно за паркиране, електрическите автомобили са много добра идея: лесна поддръжка, ниски експлоатационни разходи и по-екологичен вариант от автомобил с двигател с вътрешно горене.
За да се убеди от първо лице какво е да караш електрически автомобил в градски условия, журналистът от американския сайт cargurus.com Мат Смит се сдобива с такъв за една седмица и споделя своя опит:
„Автомобилът, който ми беше предоставен бе Nissan Leaf SL Plus от 2020 г. Батерията му издържа достатъчно дълго и не се притеснявах, че ще ме остави някъде на пътя. Leaf се оказа наистина добър вариант за теста, който исках да направя. Въпреки че повечето шофьори предпочитат колите на Tesla, сравнително скромният Leaf остава най-продаваният електрически автомобил в света.
Той предлага стандартно захранване тип 2 за бавно и бързо зареждане с променлив ток и зареждане CHAdeMO за бързо зареждане с постоянен ток.
Моят Nissan Leaf не можеше да използва станциите Tesla Supercharger, но въпреки това нямах проблеми със зареждането. Той има дисплей на таблото, който показва колко си пропътувал и колко ток ти остава. Също така казва и къде има станции, където можеш да заредиш. Не успях да стигна до Бърлингтън, Вирджиния, от дома си в Масачузетс, но пък се качих високо в планината.
Автомобилът разполага и с усъвършенстваната система за подпомагане на водача ProPilot Assist на Leaf и стерео уредба Bose със 7 високоговорителя (и двете са ексклузивни за най-високото оборудване SL Plus).
Проблемът със зареждането дойде оттам, че повечето зарядни устройства в моя район зареждат превозни средства със скорост от 6,6 киловата на час. Това означаваше, че са ми нужни 10 часа, за да заредя напълно празна батерия.
Съществуват по-бързи DC зарядни устройства, които използват порта за зареждане CHAdeMO, а не порта тип 2. Те обаче са рядкост. Ако знаете, че в близост имате такова, добре. Ако не, най-добре да намерите къде има и да го посещавате, когато трябва да си заредите автомобила.
И сега финансовата част:
Първо, добрата новина: можете да зареждате електрически автомобили безплатно. Естествено, има и лоши новини. Наистина „безплатните“ зарядни устройства са дори по-редки от зарядните с постоянен ток; повечето зарядни устройства струват някъде между 10 и 15 цента за kWh. Обикновено безплатните зарядни се управляват от училища или общини; Заредих колата без да плащам, но все пак трябваше да дам няколко долара на паркомата, за да използвам мястото.
И, разбира се, всички знаем, че електрическите автомобили са по-скъпи от бензиновите.
Хипотетично можете да закупите Nissan Leaf или Chevy Bolt за по-малко от $40 000, което в крайна сметка може да падне дори под $30 000, след като вземете предвид различни данъчни кредити. Моят тестов Leaf SL Plus струва $46 045 – може би повечето от вас ще кажат, че не си струва цената.
Все пак, какви са плюсовете на колата – Интериорът е с кожени седалки, премиум стерео уредба и първокласни системи за безопасност. Но също така има много пластмасови материали и прост (макар и изцяло цифров) дисплей за водача, а черната като пиано облицовка около дисплея и централната конзола изглежда евтина и трудно се поддържа чиста. И Leaf не е единствен в това отношение.
Дори от колите на Tesla има много оплаквания за лошо качество на материалите в купето. В крайна сметка обаче електрическите автомобили са бъдещето и си струва да се пробва. Едноседмичният тест ми показа какво е да караш такава кола, бих посъветвал всеки, ако може да опита и ако има възможност да си закупи такова возило“.