SsangYoung, които от няколко години са на ръба на закриването, продължават да разработват нови коли – но най-накрая намериха спасител в лицето на химическия концерн KG Group. Съгласно MarketWatch, съдът в Селун, който разследва делото за фалит на фирмата, е разрешил на консорциум, воден от KG Group, дасе снабди с южнокорейският автомобилен производител за сумата от 699.5 милиона долара.
А освен химическия концерн, за купуването на марката кандидатстваха и компаниите Kanglimи KH Feelux.
Индийският конгломерат Mahindra & Mahindra е собственик на 74.65% дял в SsangYoungот 2011 година, но южнокорейската фирма изпитва финансови трудности през последните години. Но фона на тази криза, предизвикана от пандемията на коронавирус, Mahindra се заема с курс за намаляване на разходите, включително задържане на финансовата подкрепа за компанията в размер от 423 милиона долара. Към края на 2020г. с решението на съда по несъстоятелността в Сеул, фирмата премина под външно управление.
Шансът за спасение се появява през есента на 2021г. – стартъпътEdison Motors, който създава електрическите автобуси, проявява интерес от закупването на марката. В последният момент обаче договорът пропада, заради факта,че купувачът не е изпълнил в срок задълженията си за плащане и договорът с него беше прекратен.
Що се касае до KG Group, химическата група възнамерява да купи SsangYongна два пъти, като на първия ще купи нови акции, издадени чрез допълнителна емисия в размер на 260 милиона долара. Регистрацията се очаква в началото на юли месец, като все още се нуждае от одобрение от кредиторите.