Tesla иска да вярваме, че Cybertruck е най-здравият автомобил на планетата, способен да устои дори на апокалипсис. Сравнението на гаранционните условия с тези на други модели на марката обаче разкрива, че всъщност пикапът е доста деликатен. Толкова деликатен, че Tesla забранява шофирането му извън пътя и дори по „неравни повърхности“.
Корпусът от неръждаема стомана трябваше да направи Cybertruck непробиваем, поне според рекламните материали. В социалните мрежи автомобилът беше представян как покорява най-трудните терени и дори устоява на куршуми. Беше рекламиран и като работен пикап, който може да бъде бърз колкото Porsche 911, докато тегли същото това Porsche 911. Изглежда обаче, че нищо от това не е съвсем вярно, тъй като Tesla отказва да застане зад тези твърдения с адекватна гаранция.
Гаранционни условия разкриват истината
Бърз преглед на гаранционните условия на Cybertruck в сравнение с тези на други модели на Tesla разкрива поразителен детайл. Докато при Model X и Model Y е разрешено шофирането извън пътя без това да нарушава гаранцията, при Cybertruck историята е различна. В неговия случай гаранцията изрично изключва повреди и неизправности, причинени „пряко или непряко“ от шофиране извън пътя.
За автомобил, рекламиран като офроуд звяр, това със сигурност е изненадващо. Още по-озадачаващо е, че Tesla няма проблем Model Y и Model X да бъдат карани извън асфалта. Историята на един собственик на Cybertruck може да хвърли светлина върху това какво означава клаузата „пряко или непряко“.
След като болт на задната ос се разхлабва, автомобилът получава повреда в полуоската. Tesla отказва да извърши ремонта гаранционно, тъй като месец по-рано собственикът е споделил в социалните мрежи, че е имал инцидент извън пътя. Този инцидент обаче е засегнал предната част на пикапа, а не задната ос. Въпреки това компанията използва публикациите му като основание да не уважи гаранцията.
Не само офроудът е забранен
От гаранцията са изключени не само шофирането по неравен терен, но и обикновени неща като „излагане на слънчева светлина“. Това оставя на Tesla широко поле за тълкуване при решаването кои ремонти да приеме и кои да отхвърли. Подобни условия може да не са необичайни за градски автомобил, но са странни за пикап, представян като най-здравото превозно средство на Земята.
Друго нещо, което собствениците трябва да избягват, е използването на Cybertruck като източник на енергия. Електрическият пикап е първият модел на Tesla, оборудван с технологията Powershare, която позволява захранване на външни уреди (V2L) и на цяло домакинство (V2H). Компанията обаче следи отдадената енергия и ако прецени, че количеството не съответства на изминатия пробег, може да откаже гаранционно обслужване.
Ако апокалипсисът наистина настъпи, собствениците на Tesla Cybertruck е добре да се уверят, че магистралите за бягство са добре поддържани. И по-добре да не са наводнени, защото водата също би анулирала гаранцията. А ако захранват дома си по време на прекъсване на тока, това също може да е проблем. С толкова много ограничения не е чудно, че Tesla изпитва трудности да намери купувачи за своя електрически пикап. Може би един Model Y, който поне може да се кара извън пътя, е по-разумният избор.
Последвайте ни в Google News