Въпреки че не предлага вълнуващо шофиране, компактният SUV на Mitsubishi разполага с един от най-приятните интериори в своя клас и е сред най-достъпните седемместни автомобили на пазара.
Терминът „флагман“ обикновено се свързва с елегантен седан или голям луксозен SUV. В Mitsubishi обаче нещата стоят по-различно. Японският производител счита Outlander – компактен SUV, който се конкурира в един от най-масовите сегменти – за своя водещ модел.
Лесно е да се разбере защо компанията има такова виждане, особено когато Outlander се сравни с останалите превозни средства, които марката предлага. Последно обновен през 2022 г., Outlander е единственият модел в актуалната гама на Mitsubishi, който може да се счита за конкурентоспособен в своя клас. Той е добре изглеждащ кросоувър както отвън, така и отвътре, а също така предлага и сравнително модерно plug-in хибридно задвижване с по-голям електрически пробег от много свои съперници. Outlander е и бестселърът на Mitsubishi, което обяснява защо компанията набляга на малките промени, направени за модел 2025 г.
Обновления за новия модел
Под ламарините промените са минимални. Outlander продължава да използва същата платформа като Nissan Rogue и в базовия си вариант все още разчита на остарял четирицилиндров двигател на Nissan, съчетан с безстепенна автоматична трансмисия (CVT). Обновлението обаче включва освежен дизайн на предната и задната част, повече стандартно оборудване, промени по окачването, допълнителни шумоизолиращи материали и две нови аудиосистеми от Yamaha с до 12 високоговорителя и мощност от 1650 вата. Важно е да се отбележи, че тези промени ще се появят само при бензиновите версии на Outlander за модел 2025 г., докато plug-in хибридът (PHEV) ще получи същите актуализации за модел 2026 г.
Дизайн и качество на интериора
Дизайнът на предната част на Outlander може да е противоречив, но със сигурност е отличителен. Допълнителните хромирани елементи и стилните 20-цолови джанти, налични в повечето нива на оборудване (базовите ES са с 18-цолови), придават на автомобила по-луксозен вид в сравнение с Toyota RAV4 или Honda CR-V. Тестваният автомобил беше във високото ниво на оборудване SEL с пакет Premium, а усещането за лукс в купето напълно отговаряше на амбициозния външен дизайн. Меките на допир материали на таблото, кожената тапицерия с ромбовидни шевове и прецизно изработените превключватели правят интериора приятно място. Новите високоговорители на аудиосистемата Yamaha добавят допълнителен визуален акцент. Качеството на интериора на Outlander се нарежда близо до върха в класа на компактните SUV автомобили.
Практичност и трети ред седалки
Outlander има още едно предимство в интериора: стандартно предлаган трети ред седалки. Тъй като Volkswagen Tiguan се отказва от тази опция за 2025 г., Outlander ще остане единственият компактен SUV, който може да превозва седем души. Дори от Mitsubishi обаче признават, че последният ред е предназначен за „инцидентна употреба“, което означава, че е подходящ само за деца и то за кратки разстояния. За щастие, вторият ред седалки е напълно комфортен за възрастни и може да се плъзга напред и назад, за да се постигнат различни конфигурации на товарното пространство. Когато третият ред е вдигнат, зад него могат да се поберат само два малки куфара, но при сгъването му пространството се увеличава достатъчно за десет.
Поведение на пътя и задвижване
Поведението на Outlander на пътя съответства на комфортния му интериор. При спокойно шофиране той е тих и рафиниран за стандартите на сегмента. Промените по амортисьорите, пружините и втулките не са лесно забележими, но допълнителната шумоизолация върши своята работа. Въпреки това, 20-цоловите джанти на тествания автомобил създаваха известно усещане за твърдост при преминаване през по-големи неравности и дупки.
Както и преди, Mitsubishi не се отличава с прецизно управление. Спирачните му характеристики са конкурентни за класа, но мекото усещане на спирачния педал и недостатъчно информативното управление не вдъхват увереност при по-динамично шофиране по пътища със завои. Не че ще развиете особено висока скорост.
Докато неговият събрат Nissan Rogue вече използва турбокомпресор с три цилиндъра и технология с променлива степен на сгъстяване, Mitsubishi продължава да разчита на познатия 2.5-литров атмосферен четирицилиндров двигател с мощност 181 к.с. Това не е много за SUV с такъв размер и двигателят трябва да работи усилено, за да задвижи Outlander. Ускорението е по-бавно от това на почти всички негови конкуренти. При теста за разход на гориво на магистрала със скорост от 120 км/ч, Outlander постигна резултат от около 7.8 л/100 км, което съответства на официалните данни от производителя.
Цени и заключение
Цените на Mitsubishi Outlander 2025 са разумни в по-ниските нива на оборудване, но по-високите версии навлизат в ценовия диапазон на конкуренти, които предлагат значително по-мощни двигатели, като например Mazda CX-50. Разбира се, Mitsubishi предлага добро оборудване за цената си. Промените за модел 2025 г. не изстрелват Outlander на върха в неговия клас, но в същото време той е далеч от най-лошия избор сред компактните SUV автомобили.
Автомобилът е по-рафиниран и приятен, отколкото може да се очаква от Mitsubishi, а солидното му представяне за класа става още по-привлекателно, ако имате нужда от трети ред седалки, но не искате да преминавате към по-голям SUV от среден клас.
В заключение, Outlander е солиден представител на компактните SUV автомобили, чието основно предимство е наличието на малък трети ред седалки.
Спецификации
Mitsubishi Outlander SEL S-AWC модел 2025 г.
Тип на автомобила: 7-местен, 4-врат, с предно разположен двигател и задвижване на всички колела.
Цена
Базова/Тествана: 40 290 долара / 45 930 долара
Допълнително оборудване: Пакет Premium (аудиосистема Yamaha, head-up дисплей, дигитално огледало за обратно виждане, вложки от изкуствена кожа на вратите, седалки от полуанилинова кожа) – 3050 долара; Пакет Launch (предпазни прагове, спойлер, осветление под вратите, черна емблема на предния капак) – 1400 долара; Боя Moonstone Gray с черен покрив – 795 долара; Покривало за багажник – 210 долара; Пакет Welcome (коректор за боя, подложка за конзолата, стелки, папка за документите на автомобила) – 185 долара.
Двигател
Редови четирицилиндров двигател с два горно разположени разпределителни вала (DOHC), 16 клапана, алуминиев блок и глава, директно впръскване на горивото.
Работен обем: 2488 куб. см
Мощност: 181 к.с. при 6000 об/мин
Въртящ момент: 245 Нм при 3600 об/мин
Трансмисия
Безстепенна автоматична трансмисия (CVT)
Шаси
Окачване, предно/задно: тип McPherson/многоточково
Спирачки, предни/задни: вентилирани дискове 351 мм/вентилирани дискове 330 мм
Гуми: Toyo Open Country H/T, P255/45R-20 101W M+S
Размери
Междуосие: 270,5 см
Дължина: 471,9 см
Широчина: 189,7 см
Височина: 174,8 см
Обем за пътници (предни/средни/задни седалки): 1529 / 1359 / 510 литра
Товарен обем (зад предни/средни/задни седалки): 1812 / 878 / 311 литра
Собствено тегло: 1790 кг
Резултати от тестове
Ускорение 0–97 км/ч (0–60 мили/ч): 8,5 секунди
Драг на 402 метра (1/4 миля): 16,6 секунди при 137 км/ч
Ускорение 0–161 км/ч (0–100 мили/ч): 25,0 секунди
Ускорение в движение, 8–97 км/ч (5–60 мили/ч): 8,9 секунди
Ускорение на последна предавка, 48–80 км/ч (30–50 мили/ч): 4,7 секунди
Ускорение на последна предавка, 80–113 км/ч (50–70 мили/ч): 6,2 секунди
Максимална скорост (прогнозна): 193 км/ч
Спирачен път от 113 км/ч (70–0 мили/ч): 50,6 метра
Странично ускорение (300-футов скидпад): 0,84 g
Разход на гориво
Наблюдаван в теста: 11,2 л/100 км
Извънградско шофиране при 120 км/ч: 7,8 л/100 км
Пробег при 120 км/ч: 692 км
Разход на гориво по EPA
Комбиниран/Градски/Извънградски: 9,0 / 9,8 / 7,8 л/100 км
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща новина

