Toyota RAV4 модел 2026 г.: Изцяло хибриден и с нова GR Sport версия

За модел 2026 г. Toyota преминава към изцяло хибридно задвижване за своя най-продаван модел в САЩ, RAV4, като ще предлага избор между стандартен хибрид и плъгин хибрид (PHEV). Въпреки че размерите остават почти непроменени, дизайнът е значително обновен. Предлагат се седем нива на оборудване: LE, XLE Premium, SE, XSE, Limited, версията с офроуд насоченост Woodland и изцяло новата спортна модификация GR Sport. Абревиатурата GR идва от Gazoo Racing – спортното подразделение, отговорно за модели като GR 86, GR Corolla и GR Supra. RAV4 GR Sport е първата спортна версия в тридесетгодишната история на компактния кросоувър.

Три различни дизайнерски визии

Шестото поколение RAV4 дебютира с три отличителни дизайна на предната част: Core, Rugged и Sport. Дизайнът Core, използван при версиите LE, XLE Premium, Limited, SE и XSE, се отличава с решетка в цвета на купето с шахматен мотив. За разлика от него, версията Woodland има по-традиционна хоризонтално разделена черна решетка, а GR Sport разполага с още по-голяма и дълбоко врязана черна мрежеста решетка.

Цени и пазарен дебют

Стандартните хибридни версии на RAV4 модел 2026 г. ще се появят при дилърите в САЩ през ноември 2025 г., а плъгин хибридните модели (PHEV) се очаква да пристигнат през първото тримесечие на 2026 г. Към момента Toyota не е обявила официални цени, освен че стандартният хибрид ще стартира от малко над 30 000 долара. Очаква се най-високите нива на оборудване, Woodland и GR Sport, да започват от малко над 50 000 долара.

Основните конкуренти на модела включват Honda CR-V Hybrid, Hyundai Tucson Hybrid, Kia Sportage Hybrid и Subaru Forester Hybrid. Моделите на Hyundai и Kia също предлагат плъгин хибридни варианти.

Изненадващият RAV4 GR Sport

Плъгин хибридната версия на компактния кросоувър на Toyota, известна досега като RAV4 Prime, винаги се е отличавала със своята изненадваща динамика, като ускорението ѝ е близко до това на спортния модел GR Supra. С новата версия GR Sport, Toyota създава вариант на PHEV модела с управляемост, вдъхновена от моторните спортове, и спортна визия, която допълва неговата мощност.

Новият GR Sport се отличава от останалите модели RAV4 със заден спойлер и преден лип спойлер, активни охлаждащи отвори в предната броня, заден дифузьор и намален с 15 мм пътен просвет. Стандартно е оборудван с 20-инчови черни алуминиеви джанти с летни гуми Dunlop Sportmaxx, като всесезонните гуми са безплатна опция. Други отличителни черти са червените спирачни апарати, широките гланцирани черни вежди на калниците и възможността за двуцветно боядисване с черен покрив.

Само хибридно задвижване

Всички модели RAV4 за 2026 г. са оборудвани с хибридно задвижване. Новата генерация няма да се предлага с конвенционален бензинов двигател. Мощността и горивната ефективност са подобрени както при стандартния хибрид, така и при PHEV варианта. Докато миналата година само две версии се предлагаха с плъгин хибридно задвижване, за модел 2026 г. те се разширяват до четири: SE AWD, XSE AWD, Woodland и новият GR Sport. Всички PHEV модели стандартно разполагат със задвижване на всички колела.

Хибридните RAV4 с предно задвижване вече предлагат комбинирана мощност от 226 к.с., което е увеличение спрямо досегашните 203 к.с. Версиите със задвижване на всички колела за 2026 г. разполагат с 236 к.с. спрямо 219 к.с. при модел 2025 г. При плъгин хибридните варианти комбинираната мощност скача със 7% – от 302 к.с. на 324 к.с.

При някои от версиите на RAV4 е подобрена и горивната ефективност.

Plug-in хибридните версии SE и XSE на Toyota RAV4 модел 2026 г. получават подобрена ефективност, като комбинираният разход на гориво според стандарта EPA вече е намален до 5,7 л/100 км.

По-голям пробег и бързо зареждане

Сред ключовите промени за RAV4 за 2026 г. е по-голямата батерия, която осигурява увеличен пробег изцяло на ток при моделите с plug-in хибридно задвижване. Той достига водещите в сегмента 84 км при нивата на оборудване SE и XSE, 79 км при Woodland и 77 км при GR Sport.

Когато дойде време за презареждане на литиево-йонната батерия с капацитет 22,7 кВтч, процедурите се различават в зависимост от конкретния модел RAV4.

Версиите SE и GR Sport разполагат с порт за зареждане J1772 на десния преден калник за променлив ток с напрежение 120 и 240 волта. С този конектор батерията на RAV4 PHEV може да бъде заредена напълно за около 2,5 часа (с кабел за зареждане от 11 кВт) или за 3,5 часа (с кабел от 7 кВт).

Моделите Woodland и XSE PHEV използват порт за зареждане CCS1, който поддържа бързо зареждане с постоянен ток – рядка характеристика сред plug-in хибридите. Чрез бързо зареждане с постоянен ток батерията може да достигне от 10% до 80% заряд за около 35 минути. Тези версии на RAV4 PHEV могат да се зареждат и на станциите Tesla Supercharger, но за целта е необходим адаптер NACS.

Модернизиран интериор и инфоразвлекателна система

Отпред в центъра, RAV4 за 2026 г. получава ново дигитално приборно табло с диагонал 12,3 инча, което може да показва навигационни карти и упътвания директно в зрителното поле на водача при активен абонамент Drive Connect. Стандартно е включена и бордова камера, която записва видеоклипове от външните камери на автомобила.

Версията GR Sport разполага с по-големия от двата налични сензорни екрана на инфоразвлекателната система, който е с диагонал 12,9 инча. Екранът е ярък и включва настройките за двузоновия климатик, както и управлението на отоплението и вентилацията на седалките. Нова функция за разделен екран позволява на потребителя да персонализира началния екран, като премества и подрежда уиджети за аудио, време, телефон, навигация и режими на шофиране за по-бърз достъп. Налично е и ново меню за бърз контрол за достъп до асистиращите системи, настройките на екрана и други. Гласовият асистент също е подобрен и може бързо да използва 5G свързаността на системата, за да отговаря на заявки като „Hey Toyota“ за прогноза за времето, избор на музика и храна, както и да помага с регулирането на температурата в купето или скоростта на чистачките. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto са стандартни. В автомобила има пет USB-C порта за зареждане: три отпред и два за пътниците на задните седалки. За радост на традиционалистите, Toyota е запазила аналоговия бутон за силата на звука за бързи и лесни настройки.

Интериорът на GR Sport се отличава с няколко практични детайла, като например широка ниша в средата на таблото с подложка за безжично зареждане от едната страна и място за съхранение до нея. Плитките двойни поставки за чаши в предишния RAV4 са заменени с нов, по-достъпен дизайн, който улеснява изваждането на ниски чаши с горещи напитки без разливане. Подвижна секция между двете поставки за чаши създава по-голямо отворено пространство, когато не са необходими. Капакът на централната конзола също добавя гъвкавост, тъй като може да се отваря както от страната на водача, така и от тази на пътника. Той може и да се обръща, като от едната страна предлага подплатен централен подлакътник, а от другата – удобна твърда повърхност за писане или хранене.

Стандартната аудиосистема е с шест високоговорителя, а като опция се предлага премиум система JBL с девет високоговорителя и субуфер. И двете системи включват 90-дневен пробен период на SiriusXM 360L, който предлага достъп до специализирани музикални канали, подкасти и спортно съдържание.

Версията GR Sport допълва интериора с пера за смяна на предавките на волана, отопляем волан с кожена тапицерия, подлакътници с кожена тапицерия и меки на допир покрития на таблото.

Нови предни седалки

Отопляемите и вентилирани предни седалки на GR Sport имат точната странична опора за ежедневен комфорт и подкрепа при дълги пътувания. Седалката на водача се регулира електрически в осем посоки с памет и лумбална опора, докато тази на предния пътник се регулира ръчно в шест посоки. И двете са тапицирани с изкуствена кожа Softex и вложки от синтетичен велур Brin Naub, които осигуряват отлично сцепление. Интериорът на GR Sport е допълнен от алуминиеви спортни педали и скоростен лост с кожена обшивка. Червени контрастни шевове и лога GR се забелязват навсякъде в купето.

Просторен интериор и практичен багажник

Въпреки спортния си характер, RAV4 GR Sport за 2026 г. остава практичен и гъвкав автомобил, който е отличен избор за ежедневен транспорт. Задната седалка предлага достатъчно място за трима възрастни, а сгъваемият централен подлакътник с двойни поставки за чаши, задните USB-C портове и вентилационните отвори за задните седалки допринасят за комфорта. Благодарение на сгъваемите облегалки в съотношение 60/40, товарната гъвкавост е отлична. Подът на багажника има регулируема височина, а достъпът се осъществява чрез електрически задвижвана задна врата.

Обновени системи за безопасност и асистенция

RAV4 за 2026 г. преминава от пакета Toyota Safety Sense 2.5 към стандартния Toyota Safety Sense 4.0. Новата система включва предупреждение за челен сблъсък с разпознаване на пешеходци и автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз контрол, поддържане на лентата, предупреждение за напускане на лентата, асистент за следене на траекторията при теглене на ремарке, автоматични дълги светлини, разпознаване на пътни знаци, предупреждение за напречен трафик отпред и система за следене на бдителността на водача. Стандартно се предлагат също асистент за следене на мъртвата зона, предупреждение за напречен трафик отзад, предупреждение за безопасно излизане и камера за заден ход с динамични насочващи линии.

Версията GR Sport добавя преден и заден парктроник с автоматично спиране и заменя стандартната камера за заден ход с 3D панорамен монитор.

Динамика и усещане на пътя

GR Sport е първата версия на RAV4, оборудвана с летни спортни гуми. Жителите на региони със сняг обаче не трябва да се притесняват, тъй като всесезонни гуми със същия размер 235/50R20 се предлагат като безплатна опция. Гумите на GR Sport имат по-ниски страници в сравнение с гумите 235/60R18 на стандартните версии на RAV4, което увеличава отзивчивостта на волана поради намалената деформация на страницата.

Всички модели RAV4 за 2026 г. се възползват от подсилвания в точките за монтаж на окачването и по-твърда структура на каросерията, свързваща колоните на покрива, предната част и задните калници. Това помага действията на водача да се превръщат в предвидими реакции на автомобила. Друго подобрение за всички версии е електронно управляемият усилвател на спирачната система, който осигурява по-линейна и плавна реакция на педала.

Заедно с допълнителното подсилване на задното окачване, напречната стабилизираща щанга на предното окачване и специфичните за модела спортно настроени пружини и амортисьори, новата версия на RAV4 издига управляемостта и усещането на пътя на ново ниво, за да съответства на динамиката на plug-in хибридното задвижване. Това беше основното впечатление по време на двучасовото шофиране на GR Sport по планинските магистрали и криволичещите селски пътища между Финикс и Пейсън, Аризона.

Три десетилетия непрекъснато усъвършенстване

Трийсет години след първата си поява в САЩ, RAV4 се продава повече от всички останали SUV и кросоувъри на Toyota взети заедно. Той е и най-продаваният компактен кросоувър в страната. За 2026 г. Toyota предлага по-богата гама от своите конкуренти, включваща седем нива на оборудване, две хибридни задвижващи системи и първия в историята на марката кросоувър, доработен от спортното подразделение.

Изцяло новият модел GR Sport издига високата производителност на своето plug-in хибридно задвижване до нови нива на динамично удоволствие от шофирането, като същевременно подобрява ефективността и пробега.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации