TVR може да прибегне до електричество, за да оцелее

Бензиновата ера продължава, поне засега

Само няколко месеца след като беше напът да загине, британският производител на автомобили TVR изглежда се завръща благодарение на нови собственици. Инвестиционната компания Charge Holdings, която стои зад проекта за изцяло електрически Ford Mustang, създаден под марката Charge Cars, обяви, че TVR Automotive ще стане нейно дъщерно дружество. Макар това да е добра новина за всички, които все още се надяват на елегантния спортен автомобил Griffith, обещан първоначално през 2017 г., тя може да означава и нещо друго – че TVR ще навлезе в модерния свят като производител на електрически автомобили.

Въпреки това от Charge Holdings обявиха, че в близко бъдеще фокусът на TVR ще бъде продължаване на разработката и евентуалното пазарно лансиране на спортни автомобили с двигатели с вътрешно горене като Griffith. Все още не е ясно дали спортният автомобил ще запази 5.0-литровия V8 двигател от Ford с мощност 500 к.с., но предвид историята на марката, която често е използвала агрегати от Mustang между 70-те и 90-те години, това изглежда логично. Обновеният Griffith вероятно ще запази оригиналния си дизайн, който за щастие изглежда също толкова елегантен и агресивен, колкото и при дебюта си през 2017 г.

Според официалното изявление на Charge Holdings, непосредственият фокус на TVR ще остане върху доставката на обновения TVR Griffith на клиентите. По този начин ще се продължи наследството на марката от високопроизводителни спортни автомобили с вътрешно горене, преди да се премине към нови технологии в бъдеще.

Инвестиционната компания намекна за по-дългосрочното бъдеще на TVR, което изглежда включва разработването на технологии отвъд двигателите с вътрешно горене. Участието на производителя на спортни автомобили в създаването на електрически задвижващи системи би донесло няколко ползи за Charge Holdings, включително осигуряването на собствено разработени батерии, двигатели и софтуер за управление за модела Charge Cars ’67 – купе, вдъхновено от Mustang, с ретро стил, два електромотора, задвижване на всички колела и мощност над 500 к.с.

Потенциални рискове за обичаната британска марка

Преминаването към електрическо задвижване обаче може да създаде някои проблеми за TVR. Марката винаги е била синоним на изключително ниско тегло – нещо, което модернизираният Griffith поддържа чрез каросерия от въглеродни влакна по технологията „iStream“ на Гордън Мъри. Очаква се спортният автомобил да тежи под 1300 кг, когато (или ако) влезе в продажба, което е значително по-малко от масата от над 1800 кг на Charge Cars ’67. По-ранните автомобили на компанията са били дори по-леки – модели като Tuscan Speed Six, Sagaris и Typhon са тежали под 1150 кг.

Предстои да видим дали TVR ще успее да запази своята философия за ниско тегло при разработването на електрически автомобили. Една от възможностите е производителят да създава спортни коли с ограничен пробег от около 240 км, което би позволило използването на по-малки и по-леки батерии, достатъчни за спортно шофиране през уикенда. Друга възможност е да се създават хибриди или електрически автомобили с удължен пробег (EREV), които биха запазили вълнението и усещането от двигател с вътрешно горене, като същевременно допринасят за новия фокус на компанията майка върху електрическите технологии.

Какъвто и да е случаят, появата на повече марки спортни автомобили винаги е добра новина и надеждите са, че компанията ще използва продуктивно този нов шанс за живот. Дългоочакваният Griffith V8 може да се окаже последният модел на TVR с двигател с вътрешно горене, преди марката или да изчезне напълно, или да премине към електрическо задвижване. А мнозина биха искали да го изпробват, преди това да се случи.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации