Vauxhall Frontera Electric 2025: Адекватен SUV на изключителна цена

Новият електрически Vauxhall Frontera има своите недостатъци, но атрактивната му цена го прави привлекателен

Базовият Vauxhall Frontera Electric предлага впечатляващо пространство и оборудване за цената си, но ясно се вижда къде са направени икономии. Усещането зад волана е приемливо, а пробегът не е впечатляващ, но най-голямата сила на модела е неговото агресивно ценообразуване.

Завръщането на едно познато име

Модата по възраждане на стари имена на модели достигна и до Vauxhall Frontera – някогашен масивен и леко грубоват всъдеход, продаван през 90-те години. Неговото съвременно превъплъщение е в по-компактна форма, като новият Frontera се позиционира между SUV моделите Mokka и Grandland. Той е с 23 см по-дълъг от Mokka и с 26.5 см по-къс от флагмана Grandland, като и трите се предлагат с бензиново хибридно или изцяло електрическо задвижване.

Интересното тук е, че се фокусираме върху електрическата версия, защото в безпрецедентен ход тя всъщност е по-евтина от базовия бензинов хибрид. Във Великобритания, например, с държавната субсидия от 1500 паунда, цената на електрическия вариант стартира от 22 495 паунда. Това прави модела значително по-достъпен от хибридния му събрат.

Нива на оборудване

Изборът на средното ниво на оборудване GS изглежда най-разумен, тъй като базовият Design се усеща твърде спартански със своите стоманени джанти, липса на парктроник и базов климатик. GS добавя 17-инчови алуминиеви джанти, преден и заден парктроник, климатроник и други полезни функции, включително комфортните предни седалки Intelli Seat и затъмнени задни стъкла. Срещу още около 800 паунда се достига до върховото ниво Ultimate, което включва отопляеми предни седалки и волан, черни гланцирани релси на покрива и LED фарове за мъгла.

Пробег и динамика

Базовата батерия с капацитет 44 кВч предлага официален пробег от едва 300 км. При смесено шофиране в реални условия тази стойност е постижима, като може да се очаква пробег от малко над 250 км с едно зареждане. За съжаление, бордовият компютър все още не показва данни за ефективността – функция, която се очаква да бъде добавена с бъдеща софтуерна актуализация. По-голямата батерия от 54 кВч увеличава пробега до 407 км срещу доплащане от 3500 паунда, което прави автомобила значително по-използваем, но го отдалечава от идеята за бюджетна покупка.

Скромната батерия е съчетана със скромна динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12.8 секунди, а максималната скорост е 142 км/ч. В градски условия мощността е достатъчна, но при излизане на по-бързи пътища се усеща липса на тяга. Возията е твърда и неспокойна по неравни настилки, което прави модела неподходящ за дълги пътувания с висока скорост. Лекият волан, макар и удобен в града, не допринася за по-ангажиращо усещане зад волана. Поне накланянето на каросерията в завои е добре овладяно.

Практичност и интериор

Електрическата версия разполага със същия багажник от 460 литра като хибридната. Той е с правилна форма и удобен товарен отвор. Подът на багажника може да се повдигне, за да се обособи място за кабелите за зареждане, или да се свали, за да се увеличи максимално пространството. При сгънати задни седалки обемът достига 1600 литра, което е сравнимо с комбито Astra, въпреки по-късата каросерия.

Пътниците на задните седалки ще бъдат доволни от пространството за краката и главите. Единствената забележка, характерна за много електрически автомобили, е високият под заради разположената под него батерия. Това води до леко неестествена позиция на седене, при която бедрата не се опират напълно в седалката.

В интериора обаче ясно се вижда къде са направени икономии, за да се постигне атрактивната цена. Има изобилие от евтини пластмаси, макар че комбинацията от различни цветове и текстури не позволява на кабината да изглежда монотонно черна. Виждат се и други следи от орязване на разходите – липсват дръжки над предните врати, жабката е от много евтина пластмаса и не е с плавно отваряне, а на сенника на пътника няма осветление.

Инфоразвлекателната система също изглежда малко остаряла, а дисплеят на приборното табло е доста минималистичен. И двата екрана обаче са с размер от 10 инча и са функционални. Системата за рекуперация на енергия при спиране има само една степен на работа, за разлика от множеството настройки при други електрически автомобили.

Технически характеристики

Vauxhall Frontera Electric GS с батерия 44 кВч разполага с електромотор с мощност 111 к.с. и 270 Нм въртящ момент. Задвижването е предно, а трансмисията е едностепенна автоматична. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12.8 секунди, максималната скорост е 142 км/ч, а официалният пробег е 300 км.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации