Xpeng разкри основните спецификации на G6 EREV в Китай, докато кандидатстваше за лиценз за продажба. Моделът, който представлява SUV с fastback силует и хибридно задвижване с удължен пробег (EREV), ще затвърди навлизането на марката в силно конкурентния сегмент на хибридните автомобили. G6 EREV разполага с един електромотор на задния мост и двигател с вътрешно горене, произведен от Changan.
Продажбите на изцяло електрическия G6 в Китай стартираха през юни 2023 г. По данни до август 2025 г. Xpeng е доставил 120 187 бройки от модела. Миналата година компанията обяви, че ще навлезе в EREV сегмента със своята система за задвижване Kunpeng, която обещаваше пробег до 430 км и технология за бързо зареждане.
Първият хибриден модел на Xpeng дебютира в Китай през октомври под формата на хибриден вариант на минивана X9. По-късно китайският стартъп ще представи на пазара и EREV версията на модела G7. На 9 октомври Xpeng подаде документи и за третия си автомобил с удължен пробег – SUV моделът G6.
Повече за Xpeng G6 EREV
Външният дизайн на Xpeng G6 EREV е идентичен с този на изцяло електрическия модел. Той има скосена предна част с фарове, интегрирани в бронята, отличителна LED светлинна лента, прибиращи се дръжки на вратите и елегантна линия на покрива. Размерите на G6 EREV са 4771/1920/1650 мм с междуосие от 2890 мм. Автомобилът се предлага с два размера джанти: 18 и 20 инча.
Xpeng G6 EREV използва един електромотор на задния мост с мощност 218 kW (292 к.с.) и номинална мощност от 110 kW (148 к.с.). Максималната скорост достига 202 км/ч. Друга важна част от задвижването е 1,5-литров турбо двигател с вътрешно горене, който генерира 110 kW и служи за удължаване на пробега. Това е двигателят DAM15NTE, произведен от Dongan Powertrain, дъщерно дружество на Changan. G6 EREV е оборудван с LFP батерия, произведена от EVE, чийто капацитет все още не е обявен.
По-рано от Xpeng споменаха, че техните EREV модели ще използват система за бързо зареждане, която може да зареди батерията от 10 до 80% за десет минути. При ниски температури до -30°C времето за зареждане е 15 минути и 20 секунди. Максималният пробег на хибридните модели ще достига 450 км. Други предимства на батериите включват устойчивост на повърхностни температури от 1000°C, страничен натиск от 80 тона и удари отдолу с енергия до 2000 джаула.
Най-вероятно Xpeng G6 EREV ще бъде по-евтин от своя изцяло електрически аналог, чиято цена е между 176 800 и 198 800 юана (24 830 – 27 920 щатски долара). По-ниската цена би увеличила конкурентоспособността на G6 на силно наситения китайски пазар.
Последвайте ни в Google News