Докато китайските марки се фокусират върху „големи и всеобхватни“ модели от среден до висок клас, японските производители на електрически автомобили прецизно се насочват към пазарната ниша за „малки и изискани“ превозни средства. Новият електрически концептуален модел на Honda, Super EV Concept, залага именно на компактност и гъвкавост. От компанията заявиха, че автомобилът е разработен на базата на концепцията за преследване на „забавен стил“, като съчетава удобство с характерното за Honda „удоволствие от шофирането“.
Трите премиери на Nissan
На автомобилното изложение в Токио Nissan представи три нови автомобила: обновен електрически SUV Ariya, нов луксозен многофункционален модел (MPV) Elgrand и изцяло електрическия седан N7, предназначен ексклузивно за Китай. Сред тях имаше както световни премиери, така и модели, които за първи път стъпват на японска земя. Според информацията, основната цел на Nissan с представянето на N7 е да тества доколко японските потребители биха приели модели на марката, произведени в Китай.
Другите два нови продукта на Nissan са планирани обновления. Новият Elgrand MPV се фокусира върху електрическото задвижване и комфорта, като използва последното поколение на хибридната технология e-Power, при която автомобилът се задвижва изцяло от електромотор. Основният акцент при обновения Ariya е неговата инфоразвлекателна система, която за първи път ще бъде свързана с услугите на Google, за да се подобри нивото на интелигентност.
Mazda с поглед към бъдещето
Mazda представи два модела със световна премиера – концептуалния Vision Model и новото поколение на Mazda CX-5 (в европейска версия). Според официалната информация от компанията, концептът Vision Model за първи път е оборудван със система за улавяне на въглероден диоксид, разработена от Mazda. Тя може да филтрира въглеродни частици от въздуха по време на движение, като годишният ѝ капацитет за абсорбиране се равнява на този на 1,5 възрастни дървета.
CX-5 е не само най-продаваният модел на Mazda в световен мащаб, но има и дългогодишно присъствие на китайския пазар. Пълната смяна на модела е от изключителна важност за развитието на компанията на всеки пазар. На изложението в Токио новото поколение CX-5 направи своя световен дебют. По отношение на задвижването, бензиновата версия на новия CX-5 е оборудвана с 2,5-литров атмосферен двигател, като се планира през 2027 г. да бъде представена и хибридна система SKYACTIV-Z.
Дебютът на концептуалния Vision Model не е просто дизайнерско проучване, а ключов сигнал за трансформацията на Mazda към електрическо задвижване. Публичната информация сочи, че технологичните елементи от концепта може да бъдат приложени първо в изцяло електрическите версии на CX-70 и CX-90, чието серийно производство е планирано за 2027 г., или да се превърнат в платформа за технологична проверка за следващото поколение на MX-5.
Стратегически разминавания
Въпреки че Toyota, Honda, Nissan и Mazda определят преминаването към електрически автомобили като един от основните си приоритети, централното място на техните щандове и разпределението на ресурси показват, че то все още не се е превърнало в реален стратегически център.
Според външни наблюдатели, Автомобилното изложение в Токио се превръща от индустриално събитие в „тестова площадка“ за оценка на глобалните стратегии на японските автомобилни производители. Технологичните пътища, представени на щандовете, показват дългосрочните им визии. По-голямо внимание обаче заслужава „стратегическото разминаване“ на японските марки в подходите им към китайския и вътрешния пазар.
Последвайте ни в Google News
 
			 
             
             
                             
                             
                         
                         
                        