Дизайнът на автомобила е дело Франко Скалионе и носи агресивен състезателен дух, умело съчетан със симетрична елегантност. На пръв поглед колата изглежда като току-що излязла от пистата, но ако се вгледате по-внимателно, някои от детайлите издават истинската й същност. Stradale 33 е първият сериен автомобил с „летящи врати“, който всъщност са част от тавана и много ни напомнят на GT40.
Alfa Romeo 33 Stradale е доста по-малък отколкото изглежда. Дължината на автомобила е 397 см, междуосието 234 см, а височината е само 99 см. Интериорът е просто разкошен – прекрасно съчетание от кожа и полиран метал. Доста впечатляващо за спортна кола от 1967 г. Седалките седят много ниско, заради необичайния дизайн на вратите, а зад тях се намира черешката на тортата – 2-литров V8, който произвежда 227 к.с. и 205 Нм въртящ момент. Мощността се изпраща към задните колела посредством шестстепенна кутия Colotti.
18-те произведени броя се различават един от друг, защото всяка една каросерия е ръчно изработена от Carrozzeria Marazzi, като в процеса на изработка се правят някои нужни промени с цел подобряване на автомобила. Това е причината всяка една от тези коли да е малко по-различна от останалите, като според нас това е страхотно, защото всяка притежава своя собствена идентичност.
Дизайнът на 33 Stradale е оказал огромно влияние върху визията на модерната Alfa Romeo 4C, но двата автомобила имат много различни черти, защото опитът за доближаване на този прекрасен дизайн от 1967 би бил невъзможен в днешни дни, заради безбройните регулации за безопасност.