В началото на миналата седмица стана ясно, че Ожие напуска Citroen, а френската марка обяви, че си тръгва от световния шампионат, като за причина беше посочена раздялата с французина.
Еванс беше на посещение в базата на Toyota и се разбра, че малко по-късно се е договорил с Томи. А още през юни пък се разбра, че Кале е подписал с Toyota, но нямаше яснота какво точно ще включва програмата му.
В края на 2016 Ожие тества Yaris WRC, след като VW закри програмата си в световния рали шампионат, но тогава избра да подпише с M-Sport на Малкълм Уилсън, с който спечели последните си две титли – през 2017 и 2018.
„Вълнувам се, че вече съм част от тима на Toyota – заяви днес Ожие. – За мен това е ново и много интересно предизвикателство. В края на 2016 дискутирахме нещо подобно, но тогава не стана. Сега за мен е чест да работя с Toyota и с идола ми от детските години Томи Макинен. Планът ми е да направим успешен сезон и да спечелим отново титлата.”
Договорът на Ожие е само за сезон 2020, като той явно все още не се е отказал от идеята да сложи край на кариерата си в WRC догодина. Еванс и Рованпера са подписали за 2 години.
Новият световен шампион Ойт Танак напусна Toyota дни, след като взе титлата, а титлата при конструкторите беше спечелена от Hyundai. Договорите на Яри-Мати Латвала и Крис Мийк бяха до края на тази година и се очакваше, че Макинен няма да им предложи нови.