Заради възможен проблем със спирачките близо 1 000 000 автомобила Mercedes-Benz, които са били продадени по целия свят, влизат в сервиза. Мащабното изтегляне засяга модели, произведени в периода 2004 – 2015 година. Става дума за луксозния миниван R-Class, както и за SUV-моделите ML и GL.
Сервизната акция се налага да стартира веднага, категорични са от немския концерн. Точната бройка на МПС-тата, които ще бъдат изтеглени е 993 047, 70 000 от тях са карани в Германия.

Какъв е проблемът?
Съществува потенциална опасност от корозия на усилвателя на спирачките. Това, от своя страна, би могло да създаде наистина опасна ситуация – може да се прекъсне връзката между педала и спирачната система и така цялата система да спре да работи. Всички знаем до какви последствие е възможно да доведе това на пътя.

Ето защо компанията взема спешни мерки, за да предотврати вероятните инциденти.
„Дори и да има минимален риск от катастрофи и наранявания на хора, ние сме длъжни да реагираме своевременно. Решението ни се основава на сериозен анализ на доклади за състоянието на различни коли от споменатите модели“, коментират от Mercedes – Benz.
Компанията ще се свърже със собствениците на автомобили от проблемните модели и ще ги уведоми за възможната опасност. Колите ще бъдат прегледани щателно от техници и в зависимост от състоянието им ще се преценява как да се действа. От Mercedes – Benz молят шофьорите да не карат колите до извършване на проверката.

Разбира се, напълно възможно е производителите да се презастраховат и вероятността да се случи инцидент да е наистина много малка. Когато обаче става дума за безопасност на пътя и човешки животи, превенцията и вземането на мерки от далеч е задължително.
Дали тази ситуация ще донесе имиджов проблем на Mercedes – Benz? Твърде възможно е, коментират маркетинг експерти.

Според тях това, че немците, известни със своя перфекционизъм, са си позволили такъв своеобразен пробив в системата, е доказателство, че нещо не е наред и буксува.
От друга страна, експертите смятат, че компанията ще заложи на мощна рекламна кампания и по този начин ще съсредоточи вниманието върху плюсове, а не върху минуси.

„Твърдите фенове на Mercedes-Benz няма да се повлияят от тази ситуация и ще продължат да си карат колите с удоволствие. Има обаче хора, които са „на кантар“ на коя марка да заложат. При тях проблемът със спирачките при трите модела на Mercedes-Benz, може да доведе до ориентиране към друга марка“, признават специалисти по PR.
Според тях имиджовите експерти на Mercedes-Benz ще трябва доста да поработят, за да се справят със създалата се неприятна ситуация.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации