След като дебютира на пистата, BMW компанията пусна подробна информация за двигателя на M8 GTE. От 2018 моделът участва в световния шампионат за издръжливост, Льо Ман и ИМСА.

Развитието на агрегата BMW P63/1 стартира през февруари 2016 година, а проектът е отворен още през 2012 заедно със завръщането в ДТМ. През следващите месеци са създадени над 500 конструктивни чертежа на двигателя и два пъти повече за цялото задвижване. Резултатът от тази работа е най-ефективният двигател, разработван някога от BMW Motorsport. В зависимост от изискванията на спортния регламент той развива между 500 и много над 600 к.с. При първите функционални тестове на 20 януари на изпитателния стенд на BMW Motorsport в Мюнхен P63/1 се представя отлично. Това е специален момент за инженерите, също като първото шофиране на автомобила на 1 юли 2017 година, както и първото участие в състезание на 24 часа на Дайтона (САЩ) на 27 януари 2018 година.

Целта на разработката е формулирана много ясно, но е и много амбициозна: да бъде разработен най-ефективният двигател, който някога е задвижвал състезателен автомобил на BMW. За да се постигне това, от голямо значение е изборът на базов двигател, идеално подходящ за високите натоварвания при моторните спортове. В тясно сътрудничество с инженерите на BMW M GmbH е избран BMW S63T4, онзи V8 двигател с технология BMW TwinPower Turbo, който за пръв път е монтиран на новото BMW M5 (среден разход на гориво: 10,5 л/100 км; CO2 емисии: 241 г/км)*.

Както е предписано в регламента, отливките на цилиндровия блок и цилиндровата глава са заимствани без промени от серийния агрегат. Тези компоненти се доставят от леярните за леки метали в завода на BMW Group в Ландсхут (Германия). Там сложните и високотехнологични компоненти на двигателя, отлети от леки сплави, се изработват чрез иновативни и устойчиви производствени методи.

На базата на тези базови отливки двигателят на BMW M8 GTE, който се състои от близо 2300 компонента – от тях 985 различни -, е подложен на всеобхватна преработка. 181 детайла са заимствани от серийни проекти, над 700 са разработени специално за P63/1 или са включени в този проект от други състезателни двигатели на BMW Motorsport. В съответствие с регламента за клас GTE инженерите на BMW Motorsport са намалили работния обем от 4,4 до 4 литра. При новия вариант на коляново-мотовилковия механизъм се използва по-„плосък“ колянов вал, който осигурява по-равномерни работни ходове и придава на двигателя по-спортен звук. Освен това геометрията на горивните камери, както и на всмукателните и изпускателните канали е модифицирана така, че P63/1 да е оптимално пригоден за изискванията на моторните спортове. За допълнителното повишаване на ефективността допринасят и адаптациите на всмукателната и изпускателната система, както и изцяло новата конструкция на турбокомпресорите. Конкретният резултат на това е, че горивото изгаря много бързо и напълно в оптималния момент при максимална температура от над 2 100˚ С. P63/1 постига коефициент на полезно действие, значително по-висок от 40 %. Това го прави по-ефективен от всеки друг състезателен двигател на BMW при спортните и туристическите автомобили. Тази ефективност осигурява на екипите значително по-висока гъвкавост при определяне на състезателната стратегия.

Освен ефективността при P63/1 значително е повишена и управляемостта. Тя помага на пилотите да извлекат максимума от BMW M8 GTE на състезателната писта. Благодарение на напълно новото управление на двигателя се осигуряват абсолютно моментални реакции и линейно разгръщане на мощността.

Техническите данни на двигателя P63/1 за BMW M8 GTE

Тип: V8 двигател с технология BMW TwinPower Turbo

Мощност: 500 до над 600 к.с. (в зависимост от изискванията на регламента)

Работен обем: 3981 см3

Брой цилиндри: 8

V-ъгъл: 90°

Диаметър на цилиндъра: 89 мм

Ход на буталото: 80 мм

Разстояние между цилиндрите: 98 мм

Обороти: около 7 000 об/мин

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации