Toyota намери решение на основния проблем при плъгин хибридите

Японският производител използва научен подход, за да насърчи собствениците да зареждат автомобилите си по-често

Плъгин хибридните автомобили (PHEV) са отлично решение за хора, чийто ежедневен пробег е по-малък от електрическия обхват на колата, но които не желаят да спират за презареждане по време на дълги пътувания. Ефективността на тази концепция обаче зависи от един ключов навик: редовното включване на автомобила в зарядна станция у дома или на работното място.

Тъй като под капака има и двигател с вътрешно горене, някои собственици на плъгин хибриди не ги зареждат толкова често, колкото е необходимо. В резултат на това сложната система за задвижване се превръща в не особено ефективен стандартен хибрид.

От Toyota обявиха, че са намерили отговор на този проблем, като са приложили принципите на поведенческите науки. Изследователският институт на японския производител е създал прототипно приложение за смартфон, което деликатно подсеща собствениците да зареждат автомобилите си в най-подходящия момент.

Как работи приложението ChargeMinder

За разлика от традиционните приложения, които често изпращат ненужни известия, ChargeMinder използва така наречените „напомняния в точния момент“. Те се появяват на екрана на смартфона, когато е най-вероятно собственикът да включи колата си, но може да забрави или да се разсее.

Приложението анализира часа от деня и множество данни, извлечени от автомобила, за да изпрати добре преценено известие. Включени са и елементи на игра, като поредици от успешни зареждания, обобщения и кратки въпроси, които карат водача да се чувства удовлетворен от действията си. Макар да не звучи като нещо революционно, от Toyota твърдят, че подходът е имал положителен ефект върху поведението на редица собственици на плъгин хибриди в САЩ.

Резултати от пилотните проучвания

Компанията е провела две пилотни проучвания, организирани като рандомизирани контролирани експерименти, за да провери ефективността на приложението. В САЩ около 100 собственици на PHEV са участвали като платени доброволци. В Япония друга група от 100 доброволци е използвала приложението с цел да се насърчи използването на възобновяема енергия при зареждане на изцяло електрически автомобили.

И в двете държави участниците са използвали ChargeMinder в продължение на пет седмици, като са били разпределени на случаен принцип в две групи – експериментална и контролна. Първата група е получавала навременни известия за зареждане, докато втората не е получавала никакви.

В Япония приложението е било настроено да насърчава зареждането в часовете с най-силно слънцегреене. В резултат на това водачите на електрически автомобили са променили навиците си с 59%, като са добавили средно по близо 30 минути дневно зареждане на автомобил през светлата част на деня. По този начин е била използвана повече слънчева енергия.

Д-р Гил Прат, главен учен в Toyota Motor Corporation и главен изпълнителен директор на Изследователския институт на Toyota, заяви, че технологиите не са единственият начин за намаляване на емисиите, тъй като изборът на хората също има значение. Той добави, че това проучване показва как научните методи могат да помогнат за намаляване на въглеродните емисии възможно най-бързо и същевременно да увеличат удовлетвореността на клиентите.

Приложението ChargeMinder все още не е достъпно за широката публика, но от Toyota съобщиха, че ще проведат и други тестове с нови аудитории. В дългосрочен план то може да се появи в магазините за приложения.

Здравейте, анализирах предоставения вход.

Изглежда, че сте поставили HTML код за фотогалерия, а не същинския текст на статия. Входът съдържа единствено заглавието на галерията („Gallery: Toyota Research Institute ChargeMinder App Prototype“) и технически код за изображения, но липсват параграфи и съдържание за обработка.

За да изпълня основната си мисия, е необходимо да получа пълния текст на английската статия. Моля, поставете го и аз ще го преработя в нужния HTML формат.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации