Двигателят Scania Super е ефективен 13-литров агрегат, предлаган с мощност между 343 кВт и 418 кВт. Първоначално той беше наличен само за товарни автомобили, но сега Scania го въвежда и в автобусния си сегмент с важна новост: за градски и междуградски автобуси двигателят ще се предлага не само като стандартен двигател с вътрешно горене, но и в plug-in хибридна конфигурация (PHEV).
Подобен PHEV автобус е атрактивно решение за градските оператори, които са предпазливи към все още високите допълнителни разходи за изцяло електрически автобус в сравнение с дизелов модел. Освен това, досега на пазара се предлагаха основно изцяло електрически градски автобуси, но не и такива за дълги разстояния. В този смисъл plug-in хибридът е интересна нова опция в сектора. За разлика от чисто електрическия модел, PHEV автобусът не зависи толкова от наличието на зарядни станции по дълги маршрути, но все пак може да се зарежда в депото на оператора и по пътя. Важно предимство е и възможността му да навлиза в зони с нулеви емисии.
Пробег от 80 км в изцяло електрически режим
Новата задвижваща платформа на Scania, с двете си алтернативи – двигател с вътрешно горене и PHEV – дава възможност на операторите на дълги разстояния да намерят решение, съобразено с техните индивидуални нужди. Plug-in хибридният вариант е предназначен за клиенти, които търсят значително намаляване на разходите и CO2 емисиите, както и първокласно изживяване за пътниците при превози на дълги разстояния.
В техническо отношение PHEV системата разполага с интегриран електромотор и шестстепенна предавателна кутия с превключване на предавките под товар. Тя може да работи в четири различни режима: електрически, хибриден, поддържане на заряда и принудително зареждане. Пробегът в изцяло електрически режим достига 80 километра с едно зареждане, а мощността на електромотора е 290 кВт.
Автоматично превключване към електрически режим в зони с нулеви емисии
Тази конфигурация позволява на автобусите да навлизат в големи зони с нулеви емисии в градските центрове, като например Лондон, без това да компрометира общия им пробег. За да улесни превключването към електрически режим, Scania предлага технологията за геозониране Scania Zone, която автоматизира процеса. Ако превозното средство трябва да се използва в зони без емисии, това може да бъде предварително програмирано. Така автобусът автоматично преминава от стандартния хибриден режим към изцяло електрически.
Карл-Йохан Льоф, ръководител на продуктовото управление за пътнически транспортни решения в Scania, заяви, че новите задвижващи системи с вътрешно горене и plug-in хибрид са ярък пример за двойния ангажимент на компанията към устойчивостта и рентабилността за клиентите. Той добави, че с тези нови системи Scania ще може да предостави на операторите на автобусни превози на дълги разстояния изключително конкурентни решения, които отговарят както на настоящите, така и на бъдещите им бизнес нужди, независимо от специфичните им предизвикателства.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща

