Смъртта на деца в катастрофирала Tesla повдига въпроси за безопасността на електрическите дръжки

Трима души загинаха, след като бяха блокирани в горящ Tesla Model S, като според свидетели вината е в електрическите дръжки на вратите на автомобила.

Шофьор на Tesla Model S и две деветгодишни деца, които са били пътници в колата, загинаха при пожар в автомобила им в Германия. Според местния вестник Ruhr News, цитиран от The New York Post, големият електрически седан се е запалил след сблъсък с дърво по-рано този месец. С изключение на един от пътниците, никой друг не е успял да излезе от горящата кола.

Свидетел на инцидента съобщава, че се е опитал да освободи блокираните хора, но електрическите дръжки на вратите са осуетили спасителния опит. Той обяснява, че е грабнал пожарогасител и е изтичал към мястото на катастрофата с намерението да спаси хората. Опитите му да отвори вратите обаче се оказали неуспешни. Въпреки че дясната страна на автомобила е била сравнително незасегната от огъня, топлината вече е била твърде силна.

Снимки от мястото на инцидента показват, че автомобилът е Tesla Model S. Този модел разполага с електрически дръжки, които се прибират в купето и са проектирани да се показват автоматично при задействане на въздушните възглавници. Разстроеният свидетел допълва, че просто не е имало начин вратите да бъдат отворени, за да измъкне децата.

Третото деветгодишно дете е успяло да се измъкне само от автомобила и е било откарано в болница с хеликоптер.

Проблем, изискващ предварителни познания

Макар моделите на Tesla да имат механизъм за аварийно отваряне на вратата отвътре в случай на отказ на електрическия бутон, достъпът до него не е интуитивен. В някои случаи се налага премахването на панел или повдигане на част от мокета, за да се достигне до специална лента за издърпване, което изисква предварителни познания.

Собствениците на автомобили с немеханични бутони за отваряне на вратите отвътре са съветвани да запознаят себе си и децата си с процедурите за авариен изход. Новината за инцидента идва само дни, след като главният дизайнер на Tesla, Франц фон Холцхаузен, разкри, че компанията търси начини да комбинира електрическите дръжки с по-интуитивен механичен механизъм за освобождаване.

Междувременно китайските регулатори също обмислят да забранят външните дръжки, интегрирани в купето, от 2027 г. поради опасения за безопасността.

Проблемът не е само при Tesla

В Канада четирима души загинаха, след като не успяха да избягат от горящ Tesla Model Y след катастрофа. Отново само един пътник беше спасен от останките, след като случаен минувач успя да счупи задното стъкло и да го измъкне от колата.

Проблемът с електрическите дръжки обаче не е ексклузивен за автомобилите на Tesla. Има съобщения за хора и животни, блокирани в автомобили на Cadillac и Chevrolet, които също разполагат с немеханични бутони за отваряне на вратите отвътре.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации