Малко след като се появиха опасения, че GR Corolla може да попадне в списъка на застрашените японски автомобили, Toyota изненадващо обяви подробности за модела за 2026 г. Актуализациите обещават да направят този отличен „хотхеч“ (мощен спортен хечбек) още по-вълнуващ. Цената също се повишава, но съвсем леко – с едва 760 долара. Според нас от Toyota са постигнали това с няколко интелигентни решения, които вероятно ще виждаме все по-често при спортните автомобили. Тези промени са добре дошли за всеки почитател на автомобили, при които фокусът е върху динамиката, а не върху външния вид. Ето какво е новото при GR Corolla и какво, за щастие, остава непроменено.
Какво остава непроменено
Toyota запазва всички силни страни на GR Corolla и за моделната 2026 година. Автомобилът продължава да разчита на своя енергичен 1.6-литров трицилиндров турбо двигател. Клиентите отново ще могат да избират между шестстепенна ръчна скоростна кутия с функция за автоматично напасване на оборотите и осемстепенна автоматична трансмисия с планки за смяна на предавките от волана. Независимо от избора, задвижването осигурява впечатляваща мощност и динамика. Спирачната система остава със същите размери, които са напълно достатъчни за ежедневно шофиране, макар някои ентусиасти на пистата да биха предпочели по-голяма спирачна сила.
Технически характеристики на Toyota GR Corolla модел 2026 г.
Двигател: 1.6-литров трицилиндров с турбокомпресор
Трансмисия: 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична
Задвижване: На всички колела (AWD)
Мощност: 300 к.с. при 6500 об/мин
Въртящ момент: 400 Нм при 3250 об/мин
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 4.9 – 5.1 секунди
Спирачки: 356 мм отпред и 297 мм отзад
По-здраво шаси за по-добра управляемост
Gazoo Racing, състезателното подразделение на Toyota, непрекъснато използва GR Corolla като платформа за експерименти и подобрения. В резултат на опита, натрупан от състезателните версии на автомобила, инженерите са установили, че шасито може да бъде направено още по-здраво, въпреки вече спортния му характер.
По-високата якост на шасито почти винаги позволява използването на по-меко окачване, тъй като осигурява по-директна и предвидима обратна връзка. За тази цел Toyota е добавила близо 14 метра структурно лепило в ключови зони на предната и задната част на каросерията. От Toyota North America заявиха, че благодарение на това GR Corolla се отличава с подобрена здравина на купето и по-добро сцепление на задните колела, което допринася за по-директно усещане и стабилност в завоите.
Незначителни промени в теглото
Преглед на характеристиките показва, че почти няма промени между моделите от 2025 и 2026 г., с изключение на леко увеличение на теглото с около 9 кг при базовия автомобил. Най-тежката версия остава напълно оборудваният модел Premium Plus с автоматична трансмисия, който добавя около 26 кг спрямо миналогодишния вариант.
Причината за това увеличение е добавеното структурно лепило. Очаква се тази малка промяна в теглото да не се усеща по друг начин, освен чрез по-стабилно поведение в завоите и по-остро управление. Външните размери на автомобила, като дължина, широчина, височина и междуосие, остават без промяна.
Една „хладна“ промяна
За модел 2026 г. автомобилът получава едно важно техническо допълнение – подобрено охлаждане. Състезателният екип на Toyota Gazoo Racing е забелязал, че по време на дълги състезания за издръжливост мощността на автомобила може да намалее. Проблемът, както може да се очаква, е, че малкият двигател и тясното пространство в двигателния отсек създават условия за прегряване.
Решението на Toyota е добавянето на нов, вторичен въздухозаборник с механично задвижване. Целта е да се осигури по-голям въздушен поток към турбокомпресора. Макар това да не гарантира по-ниска температура на въздуха, увеличеният обем би трябвало да намали забавянето на турбината, когато двигателят работи при максимално натоварване.
Освен това, при избор на по-високото ниво на оборудване Premium Plus, Toyota добавя и допълнителен радиатор, който осигурява още по-добро охлаждане на самия двигател.
Какви са цените?
Един от начините за задържане на цените е премахването на ниво на оборудване. Toyota прави точно това, като занапред спира предлагането на средния вариант Premium. За базовия модел и за версията Premium Plus стандартно се предлага шестстепенна ръчна скоростна кутия. Желаещите да получат усъвършенстваната осемстепенна автоматична трансмисия с планки на волана ще трябва да доплатят 2000 долара.
Базовият модел, наречен вече Base вместо Core, ще струва 39 920 долара, което е леко увеличение спрямо цената от 39 160 долара за модел 2025 г. Нивото на оборудване Premium (с цена от 41 740 долара) се премахва. Най-високата версия Premium Plus също отбелязва минимално поскъпване от 45 815 на 45 965 долара.
Едно подобрение и една спорна добавка
Нивото на оборудване Premium Plus вече включва аудиосистема с девет високоговорителя и субуфер в багажника. От Toyota твърдят, че системата осигурява по-чист и ясен звук. Заедно с премиум аудиосистемата JBL обаче се добавя и симулация на звук от двигателя.
От компанията обясниха, че системата „излъчва спортни звуци през високоговорителите, които съответстват на промените в ускорението, спирането и тягата въз основа на работата с педала на газта и скоростния лост“.
Нашето мнение
Може да ни наречете старомодни, но GR Corolla е автомобил, който вече предоставя на водача изобилие от автентична звукова обратна връзка. В зависимост от стила на шофиране гумите ще свирят, а водачът може да се смее на глас от удоволствие. За това не са необходими изкуствени подобрители.
Toyota може да бъде леко упрекната за добавянето на опционална аудиосистема, тъй като тя е напълно излишна – автомобилът по природа е достатъчно шумен и суров. Решението обаче е просто: изберете базовото ниво на оборудване с механична скоростна кутия и ще се сдобиете с автомобила срещу малко над 40 000 долара. Ако все пак е необходима по-мощна озвучителна система, пазарът за тунинг компоненти предлага изобилие от решения. Причината е, че GR Corolla не е просто поле за изява на състезателния екип Gazoo Racing, а и за всеки собственик. Моделът е създаден специално за тунинг специалисти, за механици ентусиасти и за страстни шофьори. За щастие, производството на този автомобил ще продължи до 2026 г.
Последвайте ни в Google News