Историите на Maserati Ghibli и списанието evo са тясно преплетени благодарение на любовта на съоснователя Хари Меткалф към Ghibli II – характерния модел на Maserati от 90-те години на миналия век, базиран на Biturbo. Неговият кървавочервен Ghibli Cup беше истинска легенда в екипа – автомобил с уникално бърз и силен характер.
Много неща са се променили от онези дни. Не на последно място и в самата компания Maserati, която през 1999 г. беше собственост на Ferrari, а през 2005 г. премина под шапката на Fiat Group. Под това ръководство марката преследваше по-големи обеми на продажби с нова гама от седаните Ghibli и Quattroporte, както и с SUV модела Levante. Днес, като част от огромната група Stellantis, Maserati отново преоткрива себе си с модела MC20 и смели планове за преминаване към електрически автомобили.
Наследство от една отминала епоха
В контекста на тази трансформация, Ghibli Trofeo е автомобил от отиваща си епоха. Макар вече да е спрян от продажба, той е модел, който премина през няколко периода на различна собственост и идва от не толкова далечното минало, когато продажбата на спортни автомобили беше по-лесна задача. Trofeo е поглед назад, но един наистина славен такъв.
Преди да пристигне за дългосрочен тест, конкретният автомобил е служил в прес парка на Maserati във Великобритания. Още през юли 2022 г. редакторът Галахър го тества и остава впечатлен от неговата неподправеност, характер от старата школа и огромна мощ. Сега, когато звездата на Maserati отново изгрява, съжителството с Ghibli Trofeo изглежда като добър начин да се опознае марката такава, каквато беше, преди еволюцията ѝ да направи следващата си крачка.
Цена и позициониране
Като флагман в гамата на Ghibli, Trofeo не предлага много опции по отношение на хардуера, но както при всички премиум марки, има достатъчно възможности за персонализация над базовата цена от 118 020 британски лири. При тестовия автомобил най-скъпата опция е боята Blu Maserati, която струва 7020 лири. Добавени са и интериорни опции на стойност 9000 лири, включително карбонов пакет, пакет за студено време, пакет за асистиране на водача, разширена тапицерия от алкантара и озвучителна система Harman Kardon. С включени данъци, крайната цена достига 136 575 лири – само няколко хиляди под базовата цена на BMW M5 CS.
Сърце от Маранело
Заслужава си да се обърне внимание на техническите характеристики на Trofeo, тъй като това е рядък автомобил. Основният акцент е 3,8-литровият V8 двигател с две турбини, произхождащ от Ferrari, който генерира впечатляващите 572 к.с. Всъщност Trofeo е единствената версия на Ghibli с осемцилиндров мотор; останалите разчитат на шестцилиндрови бензинови и дизелови агрегати. Макар V8 двигателят да идва от Маранело, Maserati са го преработили сериозно за своите нужди. Така например, докато версията на Ferrari е с работен обем 3,9 литра, тази на Maserati е с малко по-малък обем, без сух картер и с колянов вал от типа „cross-plane“.
Остава само да се надяваме, че ще се отправим към Германия, за да изпробваме максималната скорост на този изключителен седан.
Последвайте ни в Google News