Годишната класация на Ward’s за 10-те най-добри двигатели и задвижващи системи е вече факт и за първи път в 31-годишната си история девет от победителите са електрифицирани. Това оставя само един класически двигател с вътрешно горене в списъка на отличените: 5,5-литровият LT7 V8 с двоен турбокомпресор в Chevrolet Corvette ZR1. Останалите победители включват комбинация от изцяло електрически автомобили, традиционни хибриди и плъгин хибриди.
За да бъде допусната до участие, дадена система за задвижване трябва да е изцяло нова, значително подобрена или да е печелила през предходната година. Повечето автомобилни производители са имали право да предложат по един двигател за разглеждане, докато тези с продажби над 350 000 бройки годишно са могли да номинират два. В допълнение към печелившия двигател на ZR1, General Motors е представил и 2,5-литровия четирицилиндров турбо двигател от Buick Enclave.
Пълният списък с победители
- BMW M5 – 4,4-литров V8 плъгин хибрид с турбокомпресор
- Chevrolet Corvette ZR1 – 5,5-литров V8 с двоен турбокомпресор
- Dodge Charger Daytona – Електрически
- Ford F-150 Powerboost – 3,5-литров V6 хибрид с двоен турбокомпресор (повторен победител)
- Honda Civic Hybrid – 2,0-литров четирицилиндров хибрид (повторен победител)
- Hyundai Ioniq 9 – Електрически
- Lexus LX 700h – 3,4-литров V6 хибрид с двоен турбокомпресор
- Lucid Gravity – Електрически
- Mercedes-AMG E53 – 3,0-литров редови шестцилиндров плъгин хибрид с турбокомпресор
- Nissan Leaf – Електрически
Единствен по рода си
Вероятно не е далеч времето, когато списъкът на Ward’s с 10-те най-добри двигатели ще се състои изцяло от електрифицирани превозни средства. Това може да се случи по-скоро от очакваното, ако за наградите догодина GM представи електрифицираната версия на същия този двигател от модела ZR1X.
Вина за това носят и други производители, тъй като списъкът с чисто бензинови двигатели, предложени за разглеждане, включва някои доста невпечатляващи варианти. Например 2,0-литровият четирицилиндров двигател от Audi Q5 или 2,5-литровият турбо агрегат на Buick Enclave.
Единствените други бензинови двигатели с вътрешно горене, които са имали някакъв шанс, са били 1,6-литровият трицилиндров турбо двигател от Toyota GR Corolla, който спечели миналата година, и 3,0-литровият редови шестцилиндров мотор с двоен турбокомпресор от RAM RHO, друг предишен победител. Разгледан е бил и 3,5-литровият V6 с двоен турбокомпресор в Nissan Armada Nismo, който има своите достойнства, имайки предвид връзката му с двигателя на спрения от производство, но легендарен GT-R. От цялата тази група обаче задвижването на ZR1 очевидно превъзхожда останалите.
Последвайте ни в Google News