Марката Austin Motor Company се завръща с малък модел, който съчетава стил от 20-те години на миналия век с модерно електрическо задвижване. Новият Arrow е вдъхновен от Austin Seven от 1922 г. и макар да изглежда като класически роудстър, той е официално класифициран като тежък квадрицикъл (категория L7e), също като Citroen Ami и Fiat Topolino.
Прототип беше показан през 2023 г., но сега за първи път виждаме завършения сериен автомобил, чиито продажби току-що стартираха. Дизайнът му е силно повлиян от Austin Seven, който в миналото е бил управляван от легенди като Брус Макларън и Колин Чапман.
Класически елементи с модерен прочит
Ключови дизайнерски елементи включват откритите колела, кръглите фарове, традиционната радиаторна решетка, кожени каишки на предния капак и каросерия с форма на вана, напомняща за Morgan Super 3. С дължина от едва 3,7 метра, Arrow е по-къс от повечето малки хечбеци, което би трябвало да го направи изключително пъргав в тесните градски улици.
Интериорът също е изцяло в ретро стил, с дървен волан, кожени седалки и аналогови прибори, разположени в средата на таблото. Моделът се предлага както с десен, така и с ляв волан.
Клиентите разполагат с множество възможности за персонализация. Цветовата палитра включва единадесет нюанса, които могат да се комбинират с акценти в цвят никел или „Shadow“. Компанията предлага и три различни дизайна за джантите и седем цвята за кожената тапицерия.
Малък, но пъргав
Под носталгичната външност се крие един електрически двигател с мощност 20 к.с. (15 кВт). Макар тази цифра да звучи скромно, Arrow тежи само 605 кг, което му позволява да постигне максимална скорост от 100 км/ч, ускорявайки дотам за впечатляващите 7,8 секунди. За сравнение, това е с половин секунда по-бързо от базовия Mazda MX-5 за Европа, оборудван с 1,5-литров двигател със 130 к.с.
Енергията се осигурява от батерия с капацитет 20 кВтч, достатъчна за пробег до 160 км с едно зареждане. Пълното презареждане отнема около три часа.
Човекът зад проекта е Найджъл Гордън-Стюарт, чиято биография включва работа в Lamborghini, McLaren, Lotus и MG. Той заяви, че Arrow се управлява изключително добре и предлага много забавление с усещане за класическа техника. Според него автомобилът определено се откроява от тълпата и превръща шофирането на електромобил в прекрасно и радостно изживяване.
Каква е цената?
Доставките във Великобритания вече започнаха, като предстои износ за САЩ и Близкия изток. Цените стартират от 31 000 британски лири (около 41 400 щатски долара), което позиционира Arrow над Mazda MX-5, чиято цена на Острова е 28 585 лири (около 38 200 долара).
Това ясно показва, че Arrow не е насочен към бюджетния сегмент на пазара, а към купувачи, търсещи бутиков електромобил, който съчетава чар, индивидуалност и препратка към британското автомобилно наследство.
Последвайте ни в Google News