Lamborghini Revuelto: Забравете всичко, което знаете за plug-in хибридите

Само 12 минути зад волана на Revuelto и вече бях спрян в аварийната лента на оживената магистрала 20 в Монреал. Сините светлини на полицейската кола проблясваха в огледалото ми за обратно виждане, другите шофьори изразяваха недоволството си от причиненото задръстване, а моят приятел Макс, който ми помагаше с логистиката около вземането на този разярен бик, трескаво търсеше документите на тестовия автомобил в жабката.

Причината да ни спрат беше, че използвахме специалната бърза лента за електрически автомобили (EV) и plug-in хибриди (PHEV) – едно от предимствата, които провинция Квебек предоставя на собствениците на такива превозни средства. В крайна сметка Revuelto, последният наследник в дългата линия на върхови V12 модели на Lamborghini, също е plug-in хибрид. Затова изглеждаше напълно логично да се възползваме от тази възможност в час пик. Не отне много време обаче на намиращия се наблизо полицейски патрул да се усъмни в моите „зелени“ намерения, да включи сирените си и агресивно да си проправи път през трафика, за да ме извади от движение.

PHEV технологията в Revuelto не е просто формалност

За да бъдем честни, в действията ми имаше известна доза лицемерие. Въпреки че Revuelto наистина може да се движи в изцяло електрически режим, когато литиево-йонната му батерия с капацитет 3,4 кВтч е напълно заредена, този аспект съставлява в най-добрия случай едва около 10% от същността на автомобила.

В действителност Revuelto може да измине едва около 8 километра само на ток, благодарение на двата електромотора, монтирани на предния мост. През останалото време основната работа се върши от атмосферния 6,5-литров V12 двигател – или в режим на пълна мощност, или в малко по-умерен и чист хибриден режим, подпомаган от трети електромотор, интегриран в осемстепенната автоматична трансмисия.

Очевидно полицаят не беше запознат с тази скрита способност на голямото Lamborghini. А и кой би го винил? Никой не очаква подобно нещо от този автомобил. Мислите си, че е едно, а се оказва съвсем друго. Но хибридната технология всъщност подобрява този флагмански суперавтомобил по начини, които дори не съм подозирал.

Електрическото задвижване е създадено според желанията на клиентите

Това, което ме изненада най-много в начина, по който технологията е интегрирана в този изтребител на колела, е как Lamborghini реално я използва. Да, хибридната система на Revuelto е резултат от все по-строгите регулации за вредни емисии, разход на гориво и шум, особено в Европа. Но вместо просто да я добавят формално, за да отговорят на изискванията, от Lamborghini са подходили сериозно и са я съобразили със списък от желания на бивши собственици на Aventador.

Наследството на V12 и нуждите на клиентите

В деня, в който взех Revuelto за тест, представител на Lamborghini обясни, че причината този автомобил все още да се задвижва от V12 двигател се крие именно в успеха на Aventador. Проведени проучвания сред собствениците показали, че те биха купили новия флагман на марката само ако той запази емблематичния си дванайсетцилиндров агрегат – характеристика, която е неизменна част от цялата му линия предшественици: Miura, Countach, Diablo, Murciélago и Aventador.

Същите тези собственици обаче имали и други изисквания. Те се оплаквали от практичността на Aventador в ежедневието. Колкото и странно да звучи, някои от тях искали да шофират своето Lamborghini по-често, но в крайна сметка избирали своя Mercedes заради болки в гърба, трудната експлоатация или просто заради шумния и предизвикателен характер на звяра. Всичко това звучи като оксиморон, нали? Нали идеята на Lamborghini е да бъде екстравагантно? Шумни, дръзки и директни – това винаги е било привлекателността на тези автомобили и начинът, по който марката се отличава от основния си конкурент Ferrari. Но притежанието на суперавтомобил носи със себе си и сурова реалност, с която Lamborghini най-накрая решава да се заеме с модела Revuelto.

Комфорт и практичност без компромиси

Например, отворите на вертикално отварящите се врати на Revuelto са по-широки от тези на Aventador, за да улеснят влизането и излизането. Амортисьорите на автомобила са внимателно настроени, за да осигурят много по-комфортно возене при спокойно шофиране – подобрение, което се усеща мигновено по прословутите лоши пътища на Монреал.

И докато plug-in хибридната технология на това Lambo не осигурява голям пробег само на ток, тя решава друг проблем. Собствениците на Aventador били леко разочаровани от факта, че постоянно събуждат целия квартал, когато стартират дрезгавия V12 сутрин. При Revuelto този двигател вече има изпускателни клапани, които се отварят едва след 3500 об/мин. Така, дори когато моторът работи зад гърба на шофьора, той ще започне да крещи едва когато оборотомерът се изкачи нагоре.

Техническо сърце и динамика

Комбинираната мощност на задвижващата система достига впечатляващите 1015 к.с., а максималният въртящ момент е 1415 Нм, които се предават към четирите колела. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за около 2.3 секунди и максимална скорост от 350 км/ч, достойна за всеки суперавтомобил. Въпреки хибридната система, собственото тегло е около 1946 кг, а пробегът в изцяло електрически режим е приблизително 8 км.

Усещане зад волана

Наистина, ревът на V12 се активира едва около 4000 об/мин. Но въпреки че се включва по-късно, при появата си той веднага се превръща в център на вниманието. Двигателят пее, ръмжи и крещи чак до 9000 об/мин. В режим Corsa – най-фокусираният върху представянето режим на шофиране – единствената възможност е ръчната смяна на предавките чрез планките на волана. За щастие, те са големи и леснодостъпни, което прави управлението им лесно, докато се опитвате да овладеете бясната мощ на V12. Последният бик от Сант’Агата може да е станал по-зрял и цивилизован, но не е забравил бурните си години. Това все още е истинско Lambo.

Може да се говори дълго колко удобни са седалките на Revuelto, колко добре автомобилът интегрира безжичен Android Auto и как дигиталното му приборно табло може да бъде напълно персонализирано според предпочитанията. Дори пасажерът получава част от телеметрията директно пред себе си благодарение на специален екран. Но всичко това остава на заден план пред цялостното изживяване от достигането на самолетни скорости за броени секунди.

Заключение

Тестовият автомобил, боядисан в светлосив цвят Grigio Hati, беше с лилави седалки и спирачни апарати в същия цвят. Разбира се, всеки Revuelto може да бъде поръчан във всяка възможна цветова комбинация, като някои опции струват десетки хиляди долари. Все пак, това е светът на Lamborghini. Добрата новина е, че макар Revuelto да се е адаптирал към новите реалности, Lamborghini се възползва от ситуацията, за да издигне своя емблематичен флагман до нови висоти. V12 двигателят продължава да живее, но Revuelto доказва, че електрическото задвижване може да добави характер дори на най-непокорния бик.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации