Компанията, известна със своите изключително мощни и скъпи хиперавтомобили, търси начини да разнообрази продуктовата си гама.
Марката на Кристиан фон Кьонигсег измина дълъг път от първоначалните си суперавтомобили с V8 двигатели от Ford. Днес шведският производител създава едни от най-бързите и желани автомобили в света.
Освен това компанията постоянно получава признание за инженерните си постижения, като например въвеждането на трансмисия, която може да превключва между автоматичен и ръчен режим, както и разработването на революционни електрически мотори.
В стремежа си да се превърне в световен лидер при спортните автомобили обаче, Koenigsegg се позиционира все по-уверено в сектора на почти недостъпните модели, предназначени само за клиенти с изключително големи финансови възможности.
В разговор пред изданието CarBuzz, Кристиан фон Кьонигсег заяви, че марката, носеща неговото име, може да поеме по нов път, който да привлече по-широк кръг от клиенти.
Той коментира идеята за Koenigsegg Variera, концепция, създадена от студент по дизайн с благословията на компанията, като повдигна въпроса дали Koenigsegg трябва да произвежда градски автомобил. Кристиан фон Кьонигсег допълни, че компанията отдавна обмисля идеята за увеличаване на обемите и създаването на по-опростени и достъпни спортни коли.
Докато за повечето хора „достъпен спортен автомобил“ означава Mazda MX-5, Subaru BRZ/Toyota GR86 или дори Porsche 718, в случая с Koenigsegg по-вероятно става дума за модел от по-висок клас, съпоставим с McLaren Artura или Ferrari 296.
Според Кьонигсег, предвид настоящите производствени обеми на компанията, преминаването към по-масов модел би било сериозна промяна. Той отбеляза, че производството на спортни автомобили в големи серии е коренно различно от ръчното сглобяване на малък брой екземпляри.
Koenigsegg вече има опит с малки двигатели. Техният 2,0-литров трицилиндров агрегат, наречен TFG (Tiny Friendly Giant), е без разпределителни валове и може да генерира до 612 к.с. и 601 Нм въртящ момент.
Първоначално този двигател е бил предназначен за четириместния модел Gemera, но в крайна сметка купето използва по-мощния V8 с двоен турбокомпресор и електрически мотори на марката. Това обаче не изключва напълно възможността TFG да намери място в бъдещ сериен модел.
Към момента всичко това остава в сферата на предположенията. Най-вероятно Koenigsegg е достатъчно ангажиран с производството на настоящата си гама от суперавтомобили и хиперавтомобили, като например различните версии на Jesko.
Последвайте ни в Google News