Електрически самолет ще осигури устойчив товарен транспорт в Аляска

Електрическият самолет Alia eCTOL (с конвенционално излитане и кацане) на Beta Technologies е напът да промени из основи товарния въздушен транспорт в Аляска. Проектът не се ограничава само до бързи и ефективни доставки с нулеви емисии, но включва и подобряване на стабилността на електрическата мрежа чрез зарядните станции на Beta, както и повторно използване на самолетните батерии след края на експлоатационния им живот в подкрепа на отдалечените общности.

Партньорство за бъдещето на доставките

Един от най-старите и уважавани товарни превозвачи в Аляска, Ryan Air, избра Alia eCTOL за осъществяване на доставки без емисии. Така компанията се присъединява към други престижни оператори като UPS, Bristow и Air New Zealand. Ryan Air ще добави към флотилията си неопределен брой електрически самолети Alia, както и иновативните зарядни станции Charge Cubes на Beta за изграждане на ефективна мрежа за зареждане.

Въздушният транспорт е от жизненоважно значение за доставките на стоки и достъпа до различни услуги в Аляска. В този щат моторните шейни, лодките и самолетите са практически единствените средства за връзка между всички населени места. Като самолет с конвенционално излитане и кацане, Alia ще направи въздушните товарни превози по-чисти, по-тихи и с по-голям обхват.

Инфраструктура с добавена стойност

Ключов аспект е, че ползите от този електрически самолет надхвърлят неговите летателни способности и полетите с нулеви емисии. Зарядните станции Charge Cubes на Beta ще допринесат значително за стабилността на мрежата и ще разширят достъпа до електричество. Те са компактни, многофункционални и съвместими с различни превозни средства, което означава, че ще обслужват не само самолетите Alia, но и наземни машини – от автобуси до камиони. Ryan Air планира да инсталира до десет такива станции.

Дори след края на експлоатационния им живот, самолетните батерии ще бъдат използвани повторно за други цели, продължавайки своя екологичен принос. Тези два аспекта са особено важни за място като Аляска, където според Ryan Air дизеловите генератори са единственият източник на енергия за много отдалечени общности. Инфраструктурата и устойчивите батерии на Beta могат постепенно да променят тази ситуация към по-добро.

Възможностите на самолета Alia

Alia е издръжлив, просторен и доказал се електрически самолет, предлаган в две конфигурации – с вертикално (eVTOL) и с конвенционално излитане и кацане (eCTOL). Той може да превозва до 567 кг товар, което е отлично за доставка на критично важни консумативи като храна и лекарства до отдалечени райони. Конструкцията му е достатъчно здрава, за да работи ефективно при предизвикателни метеорологични и екологични условия.

Самолетите Alia, които ще оперират в Аляска, ще разполагат със сертификати за полети по прибори (IFR) и за работа в условия на обледеняване (FIKI). Това допълнително допринася за осигуряване на постоянни услуги в район, където лошото време често затруднява транспорта.

Електрическият самолет на Beta е убедил оператори от множество сектори – както търговски, така и военни, в САЩ и извън тях. Alia eCTOL беше първият самолет с нулеви емисии, избран от Air New Zealand като част от програмата на авиокомпанията за преминаване към екологична флотилия. Зарядните станции на Beta също са активни в няколко щата в САЩ по пътя към изграждането на национална мрежа за зареждане на различни видове транспорт.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации