Първи впечатления и пътен тест на Acura ADX модел 2025 г.

С изцяло новия ADX, Acura вече има силен участник в бързо растящия сегмент на субкомпактните кросоувъри в САЩ. Компанията определя сглобявания в Гуанахуато, Мексико, модел като достъпен SUV за навлизане в премиум класа. Той допълва гамата, която включва по-големите RDX, MDX и изцяло електрическия ZDX, произвеждани в САЩ. ADX предлага на купувачите възможност да преминат от масовите марки към луксозния сегмент, без да се налага да харчат цяло състояние.

Предлагат се три нива на оборудване: базово ADX, средно A-Spec и най-високо A-Spec Advance. Всички те могат да бъдат поръчани с предно или със задвижване на всички колела. Базовите цени варират от 36 350 до 43 350 долара, включително таксата за доставка от 1350 долара. Задвижването на всички колела оскъпява автомобила с 2000 долара. Както е обичайно за Acura, опциите са малко, като например премиум боята Urban Gray Pearl за 600 долара, с която е оборудван тестовият автомобил A-Spec Advance.

Конкурентите на модела включват Alfa Romeo Tonale, Audi Q3, BMW X1 и X2, Lexus UX, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman и Volvo XC40.

Какво представлява ADX?

ADX е малък SUV с елегантен дизайн, както отвън, така и отвътре. Базиран на платформата на Honda HR-V, ADX заменя предницата на своя събрат с характерната за Acura визия, позната от RDX и MDX. Тя включва предна решетка тип „Diamond Pentagon“ и широко разположени LED фарове с форма на отметка, които заменят по-масивната решетка на HR-V. Ключова промяна е, че ADX се отказва от по-слабия двигател на Honda и го заменя с 1,5-литров четирицилиндров турбо агрегат, подобен на този в Acura Integra. Моделът получава също по-спортни настройки на окачването, по-големи гуми и джанти, както и значително по-луксозен интериор.

Луксозен и функционален интериор

Интериорът на тестовия ADX A-Spec с пакет Advance е впечатляващ. Неочаквано за базов модел, дори и от премиум марка, таблото, вратите и конзолата са изпълнени в красива многоцветна палитра от орхидеено (почти бяло) и тъмносиво, допълнена от сини акцентни панели. Използвани са множество меки на допир и подплатени повърхности, декоративни елементи в пиано лак и с метален ефект, както и амбиентно осветление с възможност за избор на цвят. Панорамният люк, спортните педали с метални акценти и отопляемият, облечен в кожа волан с плоско дъно допринасят за усещането за лукс.

Въпреки това, контролите и оформлението на таблото предлагат същия интуитивен дизайн, познат от други модели на Honda и Acura. От яркото и цветно стандартно 10,2-инчово дигитално приборно табло до лесните за достъп и управление физически бутони за стандартния двузонов автоматичен климатик, новият Acura ADX носи усещане за позната функционалност. Освен стандартното безжично зарядно за телефон, централната конзола на ADX предлага поставки за чаши и удобни джобове за малки предмети. На нея са разположени и бутони за бърз достъп до функции като избираеми режими на шофиране, функцията „brake hold“ и електрическата ръчна спирачка.

Един елемент обаче е пропуснат от продуктовите мениджъри – дръжка за опора на вътрешната колона на предното стъкло или над вратата на предния пътник, която би улеснила влизането и излизането на хора с ограничена подвижност.

Интуитивна инфоразвлекателна система

Централният екран не е нито най-големият, нито най-малкият в луксозния сегмент на малките кросоувъри, но 9-инчовият сензорен дисплей с висока резолюция, зает от HR-V, работи отлично в ADX. Системата поддържа безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto, както и възможност за създаване на Wi-Fi точка за достъп.

Нивото на оборудване Advance заменя стандартната аудиосистема с осем високоговорителя с поглъщаща 16-канална премиум система Bang & Olufsen с 15 високоговорителя, избираеми музикални жанрове и HD радио.

Динамика, насочена към комфорта

Въпреки че ADX получава по-широки всесезонни гуми и по-твърди стабилизиращи щанги в сравнение с Honda HR-V, най-малкият модел на Acura е настроен за ежедневен комфорт. За купувачи, свикнали с динамичното управление на конкуренти като BMW X1, Alfa Romeo Tonale или Mini Countryman, ADX няма да се усеща толкова пъргав или ангажиращ. Воланът е прецизен и линеен, но не толкова отзивчив, колкото при други модели на Acura, независимо дали става дума за хечбека Integra, или за SUV моделите RDX и MDX. Въпреки това ADX се справя отлично с ежедневното шофиране, стига водачът да не бърза прекалено. В режим Sport усилието на волана може да се стори малко прекомерно, но индивидуалният режим при оборудването Advance позволява персонализиране според предпочитанията. Acura препоръчва използването на по-скъпия бензин с октаново число 91 за този двигател.

Опционалната система за задвижване на всички колела Intelligent AWD не е същата усъвършенствана система SH-AWD, която разпределя въртящия момент между лявото и дясното колело и минимизира недозавиването, както при по-скъпите модели на Acura. Това е по-опростена система, която работи предимно с предно предаване, освен ако не усети загуба на сцепление, при което може да изпрати до 50% от въртящия момент към задните колела. Тя е чудесна за справяне с дъжд и сняг, но не подобрява непременно прецизността на управление на суха настилка.

Заключение: стилно пътуване в ежедневието

С ADX Acura най-накрая предлага модел на достъпна цена за купувачи, които за първи път навлизат в света на премиум компактните кросоувъри. ADX е по-евтин и по-малко ангажиращ за шофиране от европейските си конкуренти, но е солидно предложение със стилен екстериор, луксозен интериор и богато оборудване за комфорт и удобство. Струва си да се отбележи и гаранцията на Acura за задвижването от 6 години или 112 000 км, която е една от по-добрите в индустрията.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации