Електрическото подразделение Ioniq на Hyundai се готви да посрещне нов член – най-малкия в гамата си досега. Моделната линия, която през 2021 г. стартира с кросоувъра Ioniq 5, се разрасна до три автомобила през 2024 г. с добавянето на седана Ioniq 6 и големия SUV Ioniq 9. Очаква се четвърти модел да се появи през следващата година, като името му вероятно ще бъде Ioniq 3 или Ioniq 2 в зависимост от размерите му.
Първи поглед към него предлага новият Concept Three – първият компактен електрически концепт на марката. Корейският производител разпространи най-разкриващото досега тийзър изображение, което дава известна представа за бъдещия сериен автомобил и носи усещане за мощен спортен хечбек, известен като „хотхеч“.
Hyundai ще представи официално Concept Three на 9 септември 2025 г. по време на изложението IAA Mobility. С тази премиера марката отбелязва завръщането си на най-голямото европейско събитие за мобилност след четиригодишно отсъствие. Според компанията това потвърждава нейния ангажимент към европейския пазар и лидерството ѝ в устойчивите иновации. За съжаление, това може да означава, че бъдещият Ioniq 3/Ioniq 2 няма да се предлага в Северна Америка, където продажбите на малки хечбек автомобили намаляха значително през последните години.
Какво знаем до момента
Саймън Лоусби, старши вицепрезидент и ръководител на дизайнерския център на Hyundai, заяви, че разработването на Concept Three е било възможност за екипа да преосмисли изцяло компактния електрически автомобил. Той обясни, че са дефинирали типологията „Aero Hatch“ (аеродинамичен хечбек), за да създадат силует, който улавя усещането за плавност и се превръща в скулптура с красиви пропорции.
Засега не се знае много за най-малкия модел на Ioniq, но от Hyundai твърдят, че той ще предефинира сегмента на компактните електрически автомобили. Очаква се моделът да използва изцяло електрическата архитектура E-GMP на Hyundai Motor Group. В резултат на това той може да предложи предно разположен електромотор с мощност 201 к.с. и батерия с капацитет 58 кВч, подобно на своя събрат Kia EV3. Остава надеждата, че на по-късен етап Hyundai ще предложи и по-спортен вариант с емблема N.
Последвайте ни в Google News