Chevrolet Camaro, един от емблематичните американски спортни автомобили, вече не е сред нас. Производството му беше прекратено през 2023 г., когато Dodge също спря купето Challenger и седана Charger, оставяйки Ford Mustang S650 за известно време без пряка конкуренция.
За съжаление на феновете, General Motors все още не е предложил съперник на Mustang. Вместо това Stellantis се завръща в сегмента с осмото поколение на Charger, който вече се предлага като седан и купе с две врати. Неговият 3,0-литров редови шестцилиндров двигател Hurricane с два турбокомпресора разполага с версии от 420 и 550 к.с., които се изправят срещу Mustang EcoBoost (315 к.с.), Mustang GT (480 к.с.) и Dark Horse (500 к.с.).
Конкурент от страна на Chevrolet Camaro обаче липсва. Компанията се позиционира срещу върховия Ford Mustang Dark Horse Premium (чиято цена е около 69 000 долара) единствено с базовия C8 Chevrolet Corvette Stingray Coupe, който стартира от 70 000 долара. Въпреки това съществуват виртуални решения за феновете на Camaro.
Едно от тях наскоро се появи в дигиталното пространство благодарение на чешкия виртуален артист Ростислав Прокоп. В своя нов проект той представя смела визия за бъдещето на спрения от производство Chevrolet Camaro.
В този неофициален и хипотетичен проект дигиталният творец е заел основата на C8 Chevrolet Corvette и я е превърнал в суперавтомобил със средно разположен двигател. Трансформацията не е пълна, тъй като силуетът на Corvette все още е разпознаваем, особено в профил, но резултатът е впечатляващ.
В предната част е интегриран агресивният дизайн на последното поколение Camaro, а отзад са поставени характерните двойни стопове. Това не е просто комбинация между два модела, а истински суперавтомобил с V8 двигател, разположен зад седалките. Дизайнът включва разширени калници, изключително ниско окачване и цялостен аеродинамичен пакет.
Аеродинамиката е достатъчно екзотична, за да впечатли дори собствениците на C8 Chevrolet Corvette ZR1. Логично е да се предположи, че такъв автомобил би използвал и неговия двигател – 5,5-литров V8 с два турбокомпресора, мощност 1064 к.с. и въртящ момент от 1123 Нм. Въпреки че съществува и хибридна версия ZR1X с 1250 к.с., тя може би не би подхождала на класическия дух на Camaro.
Този смел проект повдига въпроса дали General Motors трябва да възроди легендарното име Chevrolet Camaro, или е по-добре то да остане в историята.
Последвайте ни в Google News