Дългосрочен тест на Volkswagen Golf R: завръщане към корените

Първи впечатления: може ли най-новият Golf R да бъде едновременно спортна и семейна кола?

Най-новият Volkswagen Golf R има тежката задача да оправдае големи очаквания. Пазя изключително топли спомени за предишното поколение на модела и съм любопитен да разбера дали тази нова версия ще успее да ме впечатли по същия начин. Първите впечатления са добри, но пред автомобила стоят сериозни предизвикателства, за да докаже възможностите си през следващите месеци.

Ако сте следили сравненията на мощни спортни хечбеци, известни като „хотхеч“, със сигурност ще ви е интересно да научите повече за един от най-утвърдените им конкуренти: Volkswagen Golf R. Той е най-новото попълнение в нашия дългосрочен автопарк и е автомобил, който заема специално място в сърцето ми.

За да разберете защо, трябва да се върнем почти десетилетие назад, когато за коледните празници получих ключовете за тогавашния нов Golf R от седмо поколение. Използвах го, за да обиколя страната, посещавайки семейство и приятели, натоварен с подаръци и всичко необходимо за двуседмично отсъствие от дома. Не бях подготвен за трайния ефект, който този автомобил остави у мен.

Новият модел срещу новите реалности

Ето защо съм наистина заинтригуван от възможността да прекарам следващите няколко месеца с обновения Golf 8.5. Животът ми се промени значително от онази бърза Коледа на 2015 г. Вече с малка дъщеря, имам своите резерви дали Golf ще бъде достатъчно голям за нуждите на семейството ми – сериозно изпитание, особено след като предишният ни автомобил беше BMW Серия 5 Touring.

Друг аспект, който очаквам с нетърпение да проуча, е интериорът на най-новия Golf. При представянето на осмото поколение през 2020 г. имаше много критики относно качеството и тромавия потребителски интерфейс. От компанията твърдят, че са отстранили част от тези проблеми с този фейслифт модел. Все още има много сензорни повърхности, но цялостното усещане е за добра сглобка.

Тестовият автомобил: Black Edition с пълно оборудване

И би трябвало да е така, предвид че нашият автомобил е върховата версия Golf R Black Edition, чиято цена с опциите достига респектиращите 53 845 британски лири. Да, знам, че е бял, но има множество тъмни детайли, които го отличават от стандартния модел. В стандартното оборудване са включени черни 19-инчови джанти Estoril, черни капаци на огледалата, черни акценти на радиаторната решетка и фаровете, както и черни спирачни апарати и емблеми.

При този флагмански модел е премахнат и електронният ограничител на скоростта, което означава, че на теория може да достигне 270 км/ч. Върху всичко това моят автомобил има опции на стойност почти 7 000 лири, включително подобрена изпускателна система Akrapovic, панорамен покрив и адаптивно окачване. Системата от 360-градусови камери също се оказва много полезна при паркиране.

Срамно е да призная, че досега автомобилът е използван предимно за пътувания до летището и като такси за уроци по плуване, но в следващите седмици планирам да разгърна потенциала му с няколко по-дълги пътувания и дори един ден на пистата.

С натрупването на километри се надявам да видя и подобрение в разхода на гориво, който в момента се движи около 9,7 л/100 км. Със сигурност прекарвам повече време по бензиностанциите, но това е компромисът за удоволствието да управляваш семеен хечбек с 328 к.с. и способност да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации