Мистериозният електрически прототип на Ferrari заблуждава със силует на „Breadvan“

На 9 октомври Ferrari представи предварителен поглед към задвижващата система на първия си изцяло електрически автомобил, чието официално представяне е планирано за следващата година. Вътрешно наречен Elettrica, новият модел се очаква да бъде позициониран под Purosangue по отношение на размерите. Тази информация все още не е потвърдена, а тестовите прототипи на компанията само засилват мистерията около проекта.

Досега забелязаните прототипи изглеждаха като хибрид между части от Purosangue и Maserati Levante, което правеше невъзможно определянето на финалния дизайн. Наскоро обаче се появи нов прототип с напълно различна и силно маскирана каросерия, която създава впечатление за силует, наподобяващ „breadvan“ – или поне такава е целта на обширния камуфлаж.

Произходът на името „Breadvan“

„Breadvan“ (в превод „фургон за хляб“) е прозвище, което често се дава на уникалния състезателен автомобил Ferrari 250 GT Berlinetta SWB. Създаден за участие в „24-те часа на Льо Ман“, той се отличавал с нетрадиционна каросерия, чиято линия на покрива продължавала почти хоризонтално до самия край на автомобила. Френската преса по онова време го нарича „La Camionnette“ (малкото ванче), а англоговорящите журналисти го превеждат като „Bread Van“.

Приликата в шпионските снимки е очевидна. Подобно на онзи 250 GT SWB, електрическият прототип демонстрира покрив, който се простира почти хоризонтално до задната броня, и квадратно задно стъкло със заоблени ъгли. При по-внимателно вглеждане обаче се разкрива илюзията – под маскировката се крие по-силно скосено задно стъкло.

Това е първият път, в който прототип на Ferrari е забелязан с такава форма и пропорции. Всички предишни наблюдения на бъдещия електрически модел показваха много по-извити линии, макар и винаги скрити под заблуждаващи панели. С представянето на задвижващата система, което се състоя този месец, имаше шанс Ferrari да покаже и кратък тийзър на самия автомобил, за да разкрие истинския му силует.

Какви са плановете на Ferrari

Ferrari определено не бърза с пускането на своя електрически автомобил на пазара. Компанията спази обещанието си да разкрие повече за него през 2025 г., а първите доставки за клиенти се очакват след около година.

Интересно е, че макар Ferrari да е потвърдила разработката само на един електрически модел, според скорошен доклад на Ройтерс този първи автомобил ще бъде по-скоро символичен, отколкото масов. Твърди се, че дизайнът му е разработен съвместно с бившия главен дизайнер на Apple Джони Айв. Моделът се разглежда като „символичен етап“ за марката, като се очаква цената му да надхвърли 500 000 долара и да бъде произведен в силно ограничена серия. Форматът му ще бъде по-голям от типичния за Ferrari, без обаче да навлиза в SUV територията.

Същият доклад предполага, че програмата за втори електрически модел е отложена за 2028 г. Ако това е вярно, значи Маранело заема по-предпазлива позиция, като забавя навлизането си в света на електрическите автомобили, за да проучи пазарното търсене. По този начин компанията изпраща и сигнал към инвеститорите, че не се хвърля прибързано в пазарна промяна, която би могла да застраши дългосрочната възвръщаемост.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации