Ferrari Roma Spider срещу Aston Martin Vantage Roadster: Сблъсък на V8 кабриолети

Прогнозата е за проливен дъжд. Разбира се, че е така. След седмици на жарко слънце, което избели тревата, точно днес следобед се очаква буря. Причината за надвисналите от запад облаци? Получихме за тест два изключителни кабриолета и днес е денят за фотосесия.

Новият Aston Martin Vantage Roadster

Отправям се към мястото на снимките с чисто новия Aston Martin Vantage Roadster, представен година след купето. Понякога, когато се премахне покривът на автомобил, който сме свикнали да виждаме като купе, визията може да изглежда леко неловко. Vantage Roadster (а не Volante) обаче изглежда страхотно, както със свален, така и с вдигнат покрив. След тенденцията за сгъваеми твърди покриви е освежаващо да се види семпъл и елегантен текстилен таван с електрическо задвижване. Това не само ограничава увеличаването на теглото, но и означава, че се сгъва и разгъва бързо. С натискането на бутон той се прибира изравнен с капака на багажника само за 6.8 секунди, което според Aston Martin го прави най-бързият електрически покрив на пазара. Когато е вдигнат, осемслойната му конструкция осигурява шумоизолация, почти сравнима с тази на твърд таван, като се отличава с превъзходно потискане на шума от вятъра.

Vantage Roadster е разработен паралелно с купето, а алуминиевата му структура включва стратегически разположени подсилващи панели за запазване на здравината. Заедно с механизма на покрива, общото увеличение на теглото спрямо купето е приемливите 60 кг. Масата е разпределена малко повече към задната ос, но съотношението остава близо до идеалното – 49/51 отпред/отзад. Още от самото начало усещането е точно като в купето – с волан с осезаема тежест и плавна автоматична скоростна кутия. Гърлестият V8 с два турбокомпресора е също толкова гласовит, а според данните мощността от 670 к.с. му позволява да постигне същото ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.6 секунди и максимална скорост от 325 км/ч. Предполага се, че последното е с вдигнат покрив.

Усещането зад волана на Ferrari Roma Spider

В начина, по който се движи Roma, има мускулеста стегнатост. Управлението е остро, директно и с повече детайл в усещането, а дори при спокойно темпо смените на осемстепенната DCT трансмисия са плавни и отчетливи. В лек контраст с това е возията, която в режим Comfort наистина отговаря на името си – Roma се движи с мекота, характерна за GT автомобил. С увеличаване на скоростта, V8 двигателят се нуждае от малко повече време, за да разгърне потенциала си, но след това се развърта до по-високи обороти и с по-голяма стръв. Двигателят на Vantage достига своя пик при 6000 об/мин с басов рев, докато максималната мощност при Roma се достига при 5750 об/мин и се поддържа чак до 7500 об/мин, а звукът е плавен, стегнат и вълнуващ лай.

При превключване в режими Sport или Race, V8 двигателят придобива много по-твърд характер и изстрелва Roma напред със същата солидна тяга като при Aston. Трансмисията с двоен съединител задържа предавките и превключва нагоре бързо и безпроблемно, съпроводено с пукане от ауспуха, което кара автоматичната кутия на Vantage да изглежда мудна. И все пак, дори в режим Race, шасито на Roma остава гъвкаво и комфортно. Макар управлението да не е нервно остро като при други модели на Ferrari от близкото минало, то е директно и реагира послушно на малки корекции. Това създава усещане за лек дисонанс между пъргавата динамика и по-меката возия. Дори при влизане в плавни завои, воланът се усеща жив, така че с отпуснатото окачване под вас се изисква съзнателно усилие и нежни ръце, за да свържете няколко криви в плавна последователност. Седалките също не предлагат толкова добра опора, колкото тези в Aston, така че тялото се мести между страничните опори при смяна на посоката.

Директен сблъсък: на сухо и мокро

Roma изглежда има лек дефицит на сцепление от по-тесните си задни гуми Bridgestone Potenza Sport с размер 285/35 ZR20. Създава се усещане, че въртящият момент на двигателя се управлява внимателно на по-ниските предавки. Стратегията на режимите на шофиране също е малко по-различна от обичайното. При избор на Race би се очаквало скоростната кутия да е в постоянна готовност, но оставена в автоматичен режим, тя се движи спокойно на пета или шеста предавка. За да поддържате Roma в боен дух, е най-добре да използвате големите карбонови пера зад волана. Динамично, автомобилът е доста игрив и пъргав. Поддържането на високи обороти осигурява постоянна тяга към задните колела, така че при изключен тракшън контрол можете да натоварите колата в завой и след това да подтикнете задницата да изписва леки дъги на презавиване.

Както беше споменато, Vantage обича да се завърта при влизане в завой, но е по-неохотен да загуби сцепление от Roma. Всичко това се променя, когато дъждът пристига и намокря пътищата, които са били сухи от седмици. Неочаквано, Aston се оказва по-достъпният автомобил на тези хлъзгави настилки. При достигане на лимита на предните гуми в завой, леко подаване на газ отклонява задницата и със стабилен десен крак можете да задържите ъгъла. Разбира се, можете да стигнете до това постепенно, като намалявате намесата на регулируемия тракшън контрол. В същия завой и при същия подход, Roma, макар и с малко по-малко сцепление от Aston на сухо, е по-рязък при преминаване на лимита на мокро. Това може би се дължи на нуждата от повече обороти за достигане на въртящия момент и провокиране на приплъзване.

Заключение: Два различни характера

В основата си Vantage и Roma са доста различни автомобили. Ако наистина имате нужда от кабриолет с конфигурация на седалките 2+2, изборът е само един. Но ако просто търсите забавен и динамичен открит автомобил, можете да добиете представа за характера на всеки от тях, само като ги наблюдавате, докато работят на празен ход. Със своите масивни колела Aston изглежда мускулест, архетипният звяр в елегантен костюм, а дори на празен ход неговият V8 звучи гръмотевично. Ferrari изглежда по-остро, по-деликатно, а неговият V8 двигател с плосък колянов вал работи с лека, нетърпелива целенасоченост. И точно такива са те и в движение.

В много отношения Roma е прецизният инструмент. Яснотата и отзивчивостта на управлението, отчетливата и безпроблемна ефективност на скоростната кутия с двоен съединител и воят на високооборотния V8 се комбинират за усещане за остра целенасоченост. И все пак, дори когато селекторът manettino е завъртян на най-спортната си настройка, возията остава гъвкава и комфортна. Roma Spider е наследник на Portofino и затова има повече GT насоченост, но в амортисьорите със сигурност има потенциал за по-твърд контрол в режим Race, който би хармонизирал возията с останалата част от автомобила, без да компрометира комфорта в другите режими.

Vantage е автомобил със силен характер. Не е толкова бърз при смяна на предавките, нито толкова деликатен във волана или с толкова плавна возия като Roma, но е изключително харизматичен автомобил с остър, стилен интериор и красив външен вид. Той е завършен и изискан автомобил с огромна мощност и ангажираща, способна динамика. Неочаквано, той има и значително по-комфортна возия от купето Vantage, което е истински плюс. Като добавим и факта, че е впечатляващо рафиниран с вдигнат покрив, няма много причини някой да предпочете купето пред него.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации