Lancia Pu+Ra Montecarlo: Модерна интерпретация възражда славното минало

Lancia навлезе в нова глава от своята история, макар че в момента гамата ѝ се ограничава до субкомпактния хечбек Ypsilon. На хоризонта се задават по-големият кросоувър Gamma и дългоочакваната Delta, но феновете на италианската марка все още се надяват на нещо по-вълнуващо и със спортен дух. Воден от тази идея, Кристофър Жиру, старши екстериорен дизайнер във Ford, използва свободното си време, за да пресъздаде купето Montecarlo от 70-те години на XX век в модерен прочит.

Италианската марка, собственост на Stellantis, вече загатна за идеята за спортен автомобил с концепта Pu+Ra HPE от 2023 г. – вдъхновен от Stratos проект, който така и не стигна до производство. Дизайнът на Жиру, наречен Pu+Ra Montecarlo, заема някои от характерните черти на този концепт, но изглежда много по-реалистичен и готов за серийно производство.

Прераждането на едно купе

Жиру избира да възроди любимия си модел на Lancia по случай неговата 50-годишнина. Оригиналният Beta Montecarlo е представен през 1975 г. като спортен автомобил със средно разположен двигател и задно задвижване, предлаган във версии купе и тарга. Неговият дизайн е дело на Паоло Мартин от Pininfarina, който придава на автомобила неговите неподражаеми пропорции и характер.

За да осъвремени визията си, Жиру комбинира традиционни ръчни скици с дигитални техники като Photoshop, Blender и инструменти с изкуствен интелект. Резултатът е купе с остри линии, което отдава почит на славното минало на Lancia, но изглежда безпогрешно модерно. Ключови елементи са запазени, включително затъмнената предна част и характерните „плаващи“ С-колони, които тук са преосмислени и изработени от прозрачно стъкло.

Pu+Ra Montecarlo разполага с тънки Т-образни LED светлини в двата края, следвайки новия дизайнерски език на Lancia. Проектът включва и кръгли елементи на предния капак, покрива и задната част, подобно на официалния концепт Pu+Ra HPE. Отпред изразеният спойлер, аеродинамичните елементи и скулптурните калници допринасят за екзотичното излъчване, докато формата на остъкляването и интегрираният заден спойлер носят силни препратки към Stratos. Профилът е с изчистени повърхности, пресечени от характерна линия, започваща от черните странични отвори. В задната част тънка светлинна ивица е разположена под още един дискретен спойлер, завършвайки цялостния облик.

Състезателната версия

Историята на Montecarlo е неразривно свързана с моторните спортове, тъй като неговото шаси служи за основа на легендарния Lancia Rally 037 – последният автомобил със задно задвижване, печелил световния рали шампионат. В чест на това наследство Жиру създава и рали версия на Pu+Ra Montecarlo. Тя е оцветена в емблематичната разцветка на Alitalia, която краси легендарния Stratos HF.

Състезателният вариант е с различни алуминиеви джанти в златист цвят и разполага с преработен аеродинамичен пакет. Промените включват агресивни отвори в бронята с футуристични LED светлини, нов сплитер, отвор за въздух на предния капак, различни странични отвори, спойлер тип „патешка опашка“, по-голям дифузьор и вентилиран заден капак.

Дизайнерът не уточнява какво задвижване би използвал автомобилът, но пропорциите и стилът му намекват за изцяло електрическа система. Въпреки това, ранни скици, показващи двойни ауспухови накрайници, и вентилираният заден капак на рали версията предполагат възможността за хибридна система със средно разположен двигател с вътрешно горене.

Има ли бъдеще такъв проект?

Колкото и примамлива да е идеята за нов спортен автомобил Lancia, марката първо трябва да си осигури стабилни продажби, за да оправдае инвестицията от страна на Stellantis. Засега шансовете да видим завръщането на Aurelia, Fulvia, Stratos, Montecarlo или 037 остават малки. Въпреки това, дизайнерски проекти като този показват колко убедително едно модерно купе може да послужи като имиджов флагман, който да напомни защо марката е толкова завладяваща.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации