Производителят на електрически автомобили Nio обяви, че ще даде приоритет на производството на новия ES8, като временно ще пренасочи 100-киловатчасови батерии от своите станции за смяна към поточната линия. Решението е взето с цел да се отговори на изключително високото търсене на новия SUV модел и да се съкратят сроковете за доставка.
Огромен интерес и разпродадено производство
Nio официално представи третото поколение ES8 на 20 септември 2025 г., като доставките започнаха още на следващия ден. Първоначалният пазарен прием е толкова силен, че цялата производствена мощност за тази година, възлизаща на над 40 000 автомобила, вече е разпродадена. Според информация в приложението на Nio, клиентите, които правят поръчка сега, трябва да чакат между 24 и 26 седмици, като доставките се очакват през март следващата година.
По време на разговор с инвеститори на 2 септември, ръководството на компанията заяви, че производственият капацитет на новия ES8 ще достигне 10 000 бройки през октомври и 15 000 през декември.
Компенсации за клиентите и бъдещи планове
За да компенсира своите клиенти за временното неудобство, свързано с по-малката наличност на батерии в станциите за смяна, Nio ще предостави субсидия за зареждане. Всички собственици, които получат своя нов ES8 до 31 декември, ще получат 400 юана за зареждане.
Въпреки временната мярка, компанията потвърди дългосрочните си планове. Очаква се до януари 2026 г. всички станции за смяна от трето и четвърто поколение да бъдат напълно обезпечени с батерии. Освен това, Nio планира да започне тестова експлоатация на своите станции от пето поколение до Коледа.
Цени и оборудване
Изцяло новият ES8 се предлага стандартно със 100-киловатчасова батерия в три нива на оборудване. Стартовата цена, включваща батерията, е 406 800 юана. Моделът може да бъде закупен и по програмата BaaS (Battery as a Service), при която първоначалната цена е 298 800 юана, а месечният наем за батерията е 1128 юана.
Последвайте ни в Google News