Камуфлиран тестов автомобил на Mazda 6e беше заснет по пътищата на Австралия, този път в Сидни. Това засилва очакванията за скорошното представяне на модела на местния пазар.
Представянето на електрическия лифтбек Mazda 6e, произвеждан в Китай, изглежда почти сигурно, след като екземпляр с десен волан беше забелязан в Сидни. Последното наблюдение на електрическия наследник на дългогодишния модел Mazda 6 идва малко след като същият автомобил, съдейки по регистрационния номер, беше заснет и в Мелбърн по-рано този месец.
Въпреки че все още не е официално потвърден за Австралия, моделът 6e (познат като EZ-6 в Китай) вече има одобрение за производство с десен волан. Продажбите му ще стартират в Тайланд по-късно тази година, а във Великобритания се очаква да се появи през 2026 г.
Многобройните наблюдения в Австралия подсказват, че Mazda не само проявява интерес към продажбата на модела на местно ниво, но вероятно вече извършва фини настройки на софтуера и хардуера, за да ги адаптира към специфичните пътни условия на континента. Това е стъпка, която компанията пропусна при пускането на силно критикувания SUV модел CX-60.
Технически характеристики
Новите шпионски снимки не разкриват нищо ново за дизайна на 6e, тъй като елегантният седан тип лифтбек вече беше показан без камуфлаж в чужбина. Европейските спецификации обаче дават ясна представа какво може да се очаква. За този пазар моделът се предлага с един електромотор и задно задвижване, които генерират мощност до 190 кВт (258 к.с.) и 320 Нм въртящ момент.
Стандартно автомобилът е оборудван с литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия с капацитет 68,8 кВтч, която може да се зарежда с мощност до 165 кВт и предлага пробег от 479 км по цикъла WLTP. Предлага се и по-голяма батерия с капацитет 80 кВтч от тип никел-манган-кобалт (NMC). Тя поддържа по-бавно зареждане до 90 кВт, но увеличава пробега до 552 км. При тази версия максималната мощност е леко намалена до 180 кВт (245 к.с.).
Произход и пазарно позициониране
Представен в Китай през 2024 г., моделът EZ-6/6e е разработен съвместно с Deepal L07 и се произвежда от китайския производител Changan Automobile, с когото Mazda има смесено дружество. Появата му на австралийския пазар ще го превърне в първия модел на Mazda, произведен в Китай, за разлика от останалите автомобили на марката, които идват от Япония или Тайланд.
Автомобилът е изграден върху същата платформа Changan EPA1, която се използва и от електрическия SUV Deepal S07. Моделът 6e служи като индиректен наследник на Mazda 6, чието производство приключи в края на 2024 г., и ще се конкурира пряко със седана Tesla Model 3. Новият лифтбек е с около 50 мм по-дълъг и 50 мм по-широк от седана Mazda 6, но няма вариант, който да заеме мястото на спряното комби.
Оборудване и бъдещи планове
Управляващият директор на Mazda Australia, Винеш Бинди, посочи, че компанията подготвя икономическа обосновка за въвеждането на 6e, но само в неговата изцяло електрическа версия. Това означава, че версията с удължен пробег (EREV), предлагана в Китай, най-вероятно няма да бъде налична.
На някои европейски пазари 6e се предлага само във високите нива на оборудване Takumi и Takumi Plus. И двете включват стандартно 19-инчови алуминиеви джанти, панорамен стъклен покрив, 14,6-инчова инфоразвлекателна система, 10,2-инчово приборно табло, както и предни седалки с отопление, вентилация и електрическо регулиране.
Mazda обаче не разчита само на Китай за разработването на електрически автомобили. В допълнение към два нови модела, разработени съвместно с Changan, които трябва да се появят между 2028 и 2030 г., компанията планира да пусне и първия си собствен електромобил, базиран на специално създадена за целта платформа, през 2027 г.
Последвайте ни в Google News