Jaguar Land Rover ще получи 3 млрд. долара след кибератака

Британският автомобилен производител JLR ще се възползва от правителствена гаранция за заем в размер на 1,5 млрд. британски лири (3 млрд. долара) след мащабна кибератака, която засегна дейността на компанията.

Спряно производство и верижен ефект

Производството на автомобили Jaguar и Land Rover е спряно от края на август заради целенасочена кибератака срещу компанията.

Спирането на работа се е отразило верижно и на доставчиците на JLR. В трите завода на марката в Обединеното кралство работят пряко около 34 000 души, а близо 120 000 са заети в британската верига за доставки, която се състои от приблизително 700 компании.

Детайли по финансовата подкрепа

Гаранцията за заем от 1,5 млрд. британски лири ще бъде предоставена от търговска банка и е подкрепена от механизма за развитие на износа (EDG), осигурен от британската агенция за експортно кредитиране UK Export Finance.

Автомобилният производител ще разполага с пет години, за да върне заема. През това време компанията ще подсили паричните си резерви, за да подпомогне доставчиците, които са най-силно засегнати от спирането на работа. По неофициална информация JLR е губила приблизително 50 млн. британски лири (102 млн. долара) на седмица.

Официална позиция на правителството

В официално изявление министърът на бизнеса и търговията на Обединеното кралство Питър Кайл заяви, че тази кибератака е била не само нападение срещу емблематична британска марка, но и срещу водещия автомобилен сектор на страната и хората, чието препитание зависи от него.

Той добави, че след решителните действия на правителството, тази гаранция за заем ще помогне за подкрепа на веригата за доставки и за защита на квалифицираните работни места в Уест Мидландс, Мърсисайд и в цяла Великобритания.

Кайл също така подчерта, че правителството подкрепя автомобилния сектор в дългосрочен план чрез своята модерна индустриална стратегия и знаковите търговски споразумения, които са подписани за насърчаване на износа.

Последни събития и бъдещи планове

Миналата седмица JLR обяви, че ще рестартира производството на 1 октомври, а на 25 септември последва съобщение, че части от дигиталната инфраструктура на компанията вече функционират.

Това е поредната важна новина за JLR през последните три години, изпълнени със събития.

През 2023 г. JLR стартира своята стратегия „къща на марките“, която на практика превърна Range Rover, Defender и Discovery в отделни брандове, а не просто модели на Land Rover.

Въпреки това емблемата на Land Rover ще продължи да присъства на бъдещите модели, макар и да не заема централното място, което е имала преди.

Jaguar привлече широко внимание миналата година, когато стартира амбициозна промяна на своята идентичност, съсредоточена около слогана „Copy Nothing“. Това се случи преди преминаването на марката към продажба само на електрически автомобили, като първият такъв модел ще бъде гран туризмо автомобилът Type 00.

Тази промяна предизвика широк обществен интерес и критики, като марката беше обвинена, че изоставя традиционната си клиентска база.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации