Пазарен старт с близо 80 000 предварителни поръчки
Zeekr официално представи големия SUV модел 9X, с който цели да разшири присъствието си в луксозния сегмент чрез първия си хибриден автомобил. От началото на предварителните поръчки на 29 август моделът е събрал близо 80 000 заявки.
Подразделението за електрически автомобили на Geely Auto представи модела на събитие в Шанхай. Това е първият хибрид в гамата на Zeekr след пускането на няколко изцяло електрически модела през последните години.
Началната цена на Zeekr 9X е 465 900 юана, като за ограничен период от време се предлага отстъпка от 10 000 юана при връщане на стар автомобил, което намалява реалната стартова цена до 455 900 юана. Предварителните поръчки стартираха на 29 август с обявена начална цена от 479 900 юана.
Доставките на големия хибриден SUV ще започнат още на следващия ден, като една от версиите ще бъде налична за клиенти в края на ноември.
Малко след премиерата старши вицепрезидентът на Geely, Виктор Янг, обяви в социалната мрежа Weibo, че моделът е събрал над 10 000 потвърдени поръчки само в рамките на първите 13 минути. Според него през последния месец са направени близо 80 000 предварителни заявки.
Цени, размери и технически характеристики
Луксозният шестместен SUV е поредният ход на Zeekr в премиум сегмента. Четирите му нива на оборудване стартират съответно от 455 900, 485 900, 559 900 и 599 900 юана.
С дължина 5239 мм, широчина 2019 мм, височина 1819 мм и междуосие от 3169 мм, моделът се нарежда сред най-големите автомобили на китайския пазар.
Като първи модел, изграден на платформата SEA-S на Zeekr, той разполага с хибридно задвижване с 2,0-литров турбо двигател и използва цялостна 900-волтова хибридна архитектура. Трите електромотора със силициево-карбидни елементи осигуряват максимална мощност от 1030 кВт (1381 к.с.), което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди.
Големият SUV се предлага с батерии с капацитет 55 кВтч и 70 кВтч, които осигуряват пробег по цикъла CLTC между 300 и 380 километра. И двете батерии поддържат зареждане с мощност до 6C, което позволява заряд от 20 до 80 процента за около 9 минути и от 10 до 80 процента за 10,3 минути.
Двете по-достъпни версии на Zeekr 9X разполагат с един чип Nvidia Drive Thor-U, осигуряващ 700 TOPS изчислителна мощ, и са оборудвани със системата за асистирано шофиране Zeekr G-Pilot H7. По-скъпите варианти използват два чипа Thor-U и решението Zeekr G-Pilot H9, което поддържа автономно шофиране от Ниво 3.
Пазарно позициониране и продажби
Zeekr 9X е поредният опит на компанията да се наложи в луксозния сегмент в Китай след модела Zeekr 009. Най-скъпата версия на 009 стартира от 899 000 юана, което го прави един от най-скъпите модели от местен производител. За разлика от Zeekr 009, който е насочен към нишовия MPV пазар, Zeekr 9X атакува по-популярния SUV сегмент, което има потенциал да подобри продажбените резултати на марката.
Освен новия модел, Zeekr стартира предварителни поръчки и за обновеното спортно комби Zeekr 001, чието официално представяне е насрочено за 11 октомври.
През август марката е доставила 17 626 автомобила, което представлява спад от 2,16% на годишна база, но и ръст от 3,82% спрямо юли. От януари до август Zeekr е доставила общо 125 343 автомобила, отбелязвайки годишен ръст от 3,13%.
Последвайте ни в Google News