Lightship произвежда уникални изцяло електрически кемпери в САЩ

Електрическите превозни средства за отдих са алтернатива на традиционните модели, задвижвани с изкопаеми горива

В град Брумфийлд, Колорадо, производствената база на Lightship изгражда това, което компанията нарича първия „специално проектиран“ изцяло електрически кемпер в Съединените щати.

Тоби Краус, един от съоснователите на Lightship, заяви, че съществува известен стереотип за това кой кара електрическа кола и къде се срещат те, като темата е станала силно политизирана. Според него, независимо от позицията по въпроса, това не помага за популяризирането на идеята. Той добави, че компанията има възможност да допринесе за налагането на концепциите за устойчивост и електрически автомобили сред широката публика.

Lightship е основана през 2020 г. от Бен Паркър и Краус, като наскоро се е преместила от Боулдър в Брумфийлд. В своя склад с площ от близо 2 800 квадратни метра компанията работи по сглобяването на теглени кемпери за своите клиенти. Краус отбеляза, че тези кемпери са уникални за пазар, доминиран от превозни средства, които обикновено разчитат на изкопаеми горива.

Той обясни, че конвенционалните теглени кемпери или каравани използват няколко различни системи, базирани на изкопаеми горива. Една от тях е пропановата система, която осигурява отопление, готвене, а понякога и захранване за хладилника. Отделно от нея обикновено има и генератор за електричество, който работи на бензин, дизел или понякога пропан.

Краус уточни, че кемперите на Lightship, които понастоящем се предлагат в два модела, елиминират тези системи и захранват всичко с батерии. Те разполагат и с уникален двигател, наречен от компанията TrekDrive, който помага за тегленето на кемпера.

„Традиционно ремаркетата са просто пасивен товар, който теглите с колата си. Ние обаче поставихме двигател на задната ос, така че кемперът се самоизбутва, подобно на електрически велосипед“, коментира Краус. Той добави, че този двигател позволява на стандартните автомобили да не губят от своя пробег или икономия на гориво, когато теглят ремарке на Lightship. Ефективността е още по-голям проблем за водачите на електрически автомобили, които теглят ремарке.

„Повечето съвременни електрически автомобили имат пробег от около 480 км, но тегленето е тяхната ахилесова пета,“ каза Краус. „Ако теглите с електрическа кола, пробегът от 480 км спада до около 160 км. Ние решихме и този проблем.“

Със системата TrekDrive и изцяло електрическото си задвижване, кемперите на Lightship се отличават от повечето модели на пазара, но някои потребители на традиционни кемпери бързо свикват с промените.

„Когато TrekDrive се включи, се почувствах сякаш се спускам по наклон, въпреки че бях на равен път“, споделя в имейл Боб Андерсън, един от първите клиенти на Lightship. „Светът на кемперите е пълен с продукти, чието качество е под моите стандарти. Lightship е различен. Изработен е по-скоро като автомобилен продукт, отколкото като традиционен кемпер.“

Андерсън е тествал един от предпроизводствените кемпери на Lightship по време на къмпинг пътуване с Паркър и Краус. Той описал ремаркето като нещо, което „няма нищо общо с класическите модели на Airstream“ и заявил, че планира да премине към кемпер на Lightship по-късно тази година.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации