Rivian се готви за навлизане в Австралия с новия R2

Изглежда, че скоро на австралийския пазар ще се появи още една автомобилна марка. Американският производител на електрически автомобили Rivian отдавна обсъжда планове за международна експанзия, включително и в Австралия, но последни коментари предполагат, че този ход е по-близо от всякога.

Потвърждение за десен волан отваря вратата

В разговор с британско издание по време на автомобилното изложение в Мюнхен, шефът на Rivian Ар Джей Скариндж е потвърдил, че марката възнамерява да предложи версии с десен волан на своя предстоящ модел R2 за пазара във Великобритания. Макар да не са посочени конкретни детайли или срокове, този ангажимент означава, че следващите пазари с десен волан, към които компанията ще се насочи, почти сигурно ще включват и Австралия.

Това е значителна стъпка напред, тъй като досега от компанията единствено заявяваха, че международната експанзия е част от плановете им, без да има конкретна информация за пазарите с десен волан.

R2 е ключов модел за растеж

Моделът R2 е ключово ново попълнение в гамата на Rivian. Той е не само пряк конкурент на Tesla Model Y, BYD Sealion 7 и Kia EV5, но ще бъде и първият автомобил, който ще се възползва от партньорството на Rivian с Volkswagen.

R2, по-малкият R3, както и предстоящият Volkswagen ID.1 и редица други модели на германската марка, ще споделят една и съща платформа и технологии. Целта е да се намалят разходите и да се постигнат икономии от мащаба, което да доведе до по-ниски крайни цени и за двете компании.

Въпреки че като американска стартъп компания за електромобили Rivian има много прилики с Tesla, двата производителя имат много различен подход към пазара. Rivian залага на по-бавно и премерено развитие, продавайки значително по-малко автомобили от Tesla през последните години. Именно затова R2, който е проектиран за големи обеми на производство, се смята за толкова важен в плановете на марката да достигне продажби от един милион автомобила годишно.

Ключът към постигането на тази цел ще бъде международната експанзия на пазари като Европа и в крайна сметка Великобритания и Австралия.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации